Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jobbigt problem med min Iphone 2G

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-02-25 23:36

Jag köpte min Iphone 2G genom en vän när han var i USA. Och ett blått kort följdes med. Ett AT&T simkort, tror jag det kallas.

När jag flyttade så försvann olyckligtvis det här simkortet, vilket gör att jag kan inte uppdatera min iPhone, istället tas firmware bort och iPhonen blir oanvändbar. Vilket är sjukt jobbigt att återställa.

Vad jag har gjort istället är att uppdatera genom redsn0w (får man snacka om jailbreak här?) men det är en massa nerladdningar här och en massa gör-så-här där. Irriterande bara.

Min fråga är så klart, vad kan jag göra åt det här? Jag försökt kolla med AT&T och sen Ebay om att få ta på ett nytt simkort, men AT&T levererar inte till Sverige och det finns ingen som säljer AT&T simkort för iPhone 2G på Ebay.

Jag pratade med Telia, men eftersom jag inte köpte min iPhone där, även fast jag ringer med Telia kan de inte hjälpa mig. Går det att köpa ett sånt kort här i Sverige?

Någon som vet något som kan hjälpa?

Ja, man får konstigt nog snacka jailbreak här.

Jag hänger inte riktigt med här, men sen har jag heller aldrig ägt en iPhone av första generationen. Vad ska du med AT&T-kortet att göra? Du måste väl ändå jailbreaka den för att kunna använda telefonen med en svensk operatör? Och då behövs väl inte AT&T-kortet?

Jag är egentligen rätt kass på första iPhone och jailbreak så jag kanske bara borde hålla käft och vänta på att någon kunnig svarar.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-02-26 00:29

Nu hänger jag inte med dig.

Senaste gången jag försökte uppdatera iPhone med iTunes utan det här AT&T-Kortet så raderas allt på min iPhone och allt jag hade var den där bilden av USBn, http://www.iphoneincanada.ca/wp-content/uploads/2009/06/iphone_backup4.png <--- den där.

Nu var det ett tag sen jag testade det sist, så det kanske har ändrats?. Vågar inte testa det för det är skitjobbigt att återställa min iPhone utan AT&T-kortet.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-02-26 07:43
Ursprungligen av Tält:

Nu hänger jag inte med dig.

Senaste gången jag försökte uppdatera iPhone med iTunes utan det här AT&T-Kortet så raderas allt på min iPhone och allt jag hade var den där bilden av USBn, http://www.iphoneincanada.ca/wp-content/uploads/2009/06/iphone_backup4.png <--- den där.

Nu var det ett tag sen jag testade det sist, så det kanske har ändrats?. Vågar inte testa det för det är skitjobbigt att återställa min iPhone utan AT&T-kortet.

Återställning och/eller jailbreak kräver inget AT&T-kort. Du kan göra det med ditt TeliaSIM.

Läs t ex den här:
iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using PwnageTool (Mac)

Jag ska nog lämna frågan vidare till någon annan dom äger/har ägt en amerikansk iPhone.

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-26 07:41
Ursprungligen av Tält:

Jag köpte min Iphone 2G genom en vän när han var i USA. Och ett blått kort följdes med. Ett AT&T simkort, tror jag det kallas.

När jag flyttade så försvann olyckligtvis det här simkortet, vilket gör att jag kan inte uppdatera min iPhone, istället tas firmware bort och iPhonen blir oanvändbar. Vilket är sjukt jobbigt att återställa.

Vad jag har gjort istället är att uppdatera genom redsn0w (får man snacka om jailbreak här?) men det är en massa nerladdningar här och en massa gör-så-här där. Irriterande bara.

Min fråga är så klart, vad kan jag göra åt det här? Jag försökt kolla med AT&T och sen Ebay om att få ta på ett nytt simkort, men AT&T levererar inte till Sverige och det finns ingen som säljer AT&T simkort för iPhone 2G på Ebay.

Jag pratade med Telia, men eftersom jag inte köpte min iPhone där, även fast jag ringer med Telia kan de inte hjälpa mig. Går det att köpa ett sånt kort här i Sverige?

Någon som vet något som kan hjälpa?

Vad är din fråga egentligen?
Var du får tag på ett AT&T-simkort?

1
Bevaka tråden