Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Öppna iPhone direkt i datorn

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett litet program som gör att du kan öppna iphonen i datorn och ex. använda den som ett USB minne.Explorer - Gratis.
Öppna Iphone direkt i datorn - Ny Teknik

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-02-27 00:12

Ohh! Det skall testas!

• Medlem
  • International user
  • 2010-02-27 01:36

ha den som bärbar HD
-- sikken jävla brist vara annars, haha!

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-04 10:33

Appen iFiles har ett eget utbyggbart foldersystem som man kan skyffla filer fram och tillbaka till mellan datorn och iphone. Funkar väldigt enkelt och bra. går dessutom att köra över musik som ligger i dess foldersystem till motsvarande på en annan iphone via wifi eller blåtand.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-04 13:01
Ursprungligen av jonasolof:

Appen iFiles har ett eget utbyggbart foldersystem som man kan skyffla filer fram och tillbaka till mellan datorn och iphone. Funkar väldigt enkelt och bra. går dessutom att köra över musik som ligger i dess foldersystem till motsvarande på en annan iphone via wifi eller blåtand.

Blåtand, utan jailbreak?

Ursprungligen av kenjon:

Blåtand, utan jailbreak?

Ja, det finns det flera olika program som klarar. Dock krävs det att båda telefonerna har samma programvara för överföringen. Det går inte heller att skyffla filer iPhone --> Sony Ericsson/Nokia/HTC/etc.

2010! Detta måste vara framtiden!!! Kul att man använder sladd... Ungarna blir llika förvånade varje gång man kopplar ihop saker!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-04 13:31

Sladd is the shit. Trådlöst bara krånglar och är segt.

Eftersom man behöver ett speciellt program för att köra detta så är det i min värld 100% meningslöst. Man är hos någon och plötsligt erbjuds en fet fil att ta hem...ska man då först gå ut på nätet och leta och hämta programmet? Jisses. Nej, en USB-sticka slår detta med hästlängder.
OK...jag ska bara skyffla mellan mina egna datorer på olika platser. Jaha...men jag har ju redan den där USB-stickan som jag alltid ändå måste ha med mig därför att denna lösning kräver speciell programvara. Hallelujah.
Inte föränn en iPhone kan pluggas in - eller blåtandas - och monteras dom disk på skrivbordet med tillgängligt utrymme med skriv/läs-rättigheter - inte föränn då skippar jag min USB-sticka.

• Medlem
  • Neverland
  • 2010-03-04 18:26

Discover är ett annat gratis och trådlöst (Wifi) tips.

http://itunes.apple.com/app/discover/id292416855?mt=8

Sådana WebDAV-lösningar finns det drösvis av. Själv kör jag med AirSharing efter att ha testat 5-6 andra.
Detta är ju inget alternativ till vad tråden handlar om. Detta kräver WiFi, IP-nummer, inloggning - det kan man ju inte förvänta sig på alla ställen man ev. vill skyffla filer :-D.

Ursprungligen av filuren:

Discover är ett annat gratis och trådlöst (Wifi) tips.

Discover for iPhone, iPod touch, and iPad on the iTunes App Store

• Medlem
  • Neverland
  • 2010-03-04 19:40

Fler gånger har jag stått utan kabel än utan trådlöst, så jag tycker det är ett utmärkt alternativ. Inloggning krävs bara för mappen ”Private” – men visst, IP-nr kan ju vara krångligt om man lider av dyskalkyli.

1
Bevaka tråden