Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Find my iPhone offline & Location is not available

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har några idéer om varför min Find my iPhone inte fungerar längre. Har nyss kommit hem från en tvåmånadersresa och jag vet att det fungerade bra innan dess. Då körde jag med 3.1.2 men har nu uppdaterat till 3.1.3. Har kollat Apples hjälpsektion, testat hard reset, kollat tidsinställningarna et cetera.

Någon som vet något annat?

Må/T

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 19:46

testat att logga in och logga ut på mobileme?

• Medlem
  • Värmdö
  • 2010-03-02 20:12

Kör Remove en gång så kommer den att ploppa upp igen. Under förutsättning att allt är på i telefonen.

Har forskat lite mer i det nu. Tydligen har Apple haft någon form av schemalagd service på MobileMe-tjänsten den 1 mars. De upplyste då om att push inte kommer att fungera förrän de var klara med servicen. Nu indikerar MobileMe att allt fungerar som det ska. Dessvärre stämmer inte detta. Diskussionsforumet på Applesupport är nedlusat med folk som fortfarande inte har push och vars Find my iPhone inte fungerar.

Jag själv måste aktivt be om att synka mina båda datorer, det går inte automagiskt som tidigare. Men de funkar i alla fall - 1 MBPro, 1 iMac och MobileMe. iPhonen däremot är helt synkdöd mot MobileMe.

Jag har med andra ord testat 20Hz & Jetwash förslag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 23:43
Ursprungligen av stormstereo:

Har forskat lite mer i det nu. Tydligen har Apple haft någon form av schemalagd service på MobileMe-tjänsten den 1 mars. De upplyste då om att push inte kommer att fungera förrän de var klara med servicen. Nu indikerar MobileMe att allt fungerar som det ska. Dessvärre stämmer inte detta. Diskussionsforumet på Applesupport är nedlusat med folk som fortfarande inte har push och vars Find my iPhone inte fungerar.

Jag själv måste aktivt be om att synka mina båda datorer, det går inte automagiskt som tidigare. Men de funkar i alla fall - 1 MBPro, 1 iMac och MobileMe. iPhonen däremot är helt synkdöd mot MobileMe.

Jag har med andra ord testat 20Hz & Jetwash förslag.

Väldigt märkligt. Testade precis och både find my phone samt mobileme fungerar lysande på min iPhone 3GS (3.1.3)

Ursprungligen av 20hz:

Väldigt märkligt. Testade precis och både find my phone samt mobileme fungerar lysande på min iPhone 3GS (3.1.3)

Ja, en del har full funktionalitet, andra delvis och ytterligare andra ingen alls.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-02 23:47
Ursprungligen av stormstereo:

Ja, en del har full funktionalitet, andra delvis och ytterligare andra ingen alls.

Lätt att felsöka Well bara vänta på Apple att släppa en update på problemet så det löser sig för alla.

Och nu fungerar allt igen! Det tog ett par dagar.

1
Bevaka tråden