Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Effektivisera konvertering till Apple TV

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Någon som kan ge mig tips på ett bra program att konvertera mitt bibliotek till ett format som min Apple TV gillar.
Jag gick på en nit då jag startade upp Quicktime X och tänkte, oj så smidigt att göra det via Quicktime. Men efter att ha lagt in ett par stycken filer där så började den konvertera och allt var frid och fröjd. Det enda var att alla avsnitt förutom första saknade ljud.

Jag vill alltså kunna konvertera filerna effektivt och gärna funktion för kö.
Gärna ett program som är snabbt å enkelt.
Har testat med handbrake och även evom, men båda dessa tycker jag är buggiga och rätt så sega.

Några förslag från er experter?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-03-06 16:17

Tycker du eller har du belägg för att Handbrake och Evom är buggiga och sega? Själv upplever jag att Handbrake med dess köfunktion ger mig tillräckligt bra prestanda på en MacBook Air. För det kan ju vara som så att det är din hårdvara och inte applikationen som är den smala sektorn.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-06 23:02

Handbrake är state of art. Jag tror inte man kan få bättre vid sidan om ren proffsutrustning.

Det har ju också en köfunktion så du kan coda under natten eller när du är på jobbet.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-07 02:30

Handbrake är helt suveränt. Jag konverterar allt till Apple Universal. Skapa en kö och låt datorn arbeta hela natten. På min Macbook Pro hinner handbrake att konvertera 10 filmer på 8 timmar.

//Rob

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-07 16:57
Ursprungligen av Robo-X:

Handbrake är helt suveränt. Jag konverterar allt till Apple Universal. Skapa en kö och låt datorn arbeta hela natten. På min Macbook Pro hinner handbrake att konvertera 10 filmer på 8 timmar.

//Rob

Bara en liten fråga, när du kör just "Apple Universal"...vad landar filstorleken på och vad har du får bitrate på videoslingan då?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-07 19:12

Senaste filmen:

C:a 1GB per timme.

2.3mbit

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-03-07 21:26
Ursprungligen av planB:

Senaste filmen:

C:a 1GB per timme.

2.3mbit

Ah, ok.

Då blir det lite för mycket loss för min smak, jag vill iaf ha 4,5 Mbit/s på videons bitrate...brukar ju sluta på ca 2-2,5 GB per timme.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-07 22:42

Du kan ju jämföra och se om du märker någon skillnad.

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-03-08 08:37

Handbreak är bästa valet du kan ju själv ställa in bitrate som den är så viktig. Sen tycker jag VisualHub funkar bra men den kan man inte få tag på längre. Men det finns VideoMonkey som använder samma kod fast, jag har inte använt den så mycket.

1
Bevaka tråden