Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Orolig för min 3G, visar felmeddelande i iTunes, bara skrot nu?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-03-08 18:21

Nu börjar jag bli riktigt orolig för min nästa käraste ägodel, min iPhone 3G.
När jag uppdaterade den till senaste firmware så gav den ett felmeddelande som sa att det inte gick att skriva till skivan. Efter en återställning var problemen borta. Men idag när jag skulle uppdatera musikbiblioteket så kom meddelandet upp igen, och det känns inge kul.
Senaste OS som sagt 3.1.2 (?), Mac OS 10.6.2 och senaste iTunes 9.0.3.
Luren är ej Jailbreakad.
Finns det någon där ute med tips?

Tack på förhand.

EDIT: Kan även nämna att när den är ansluten till iTunes så hinner den kopiera ca 20-25 låtar innan den "försvinner" från iTunes för att sedan hittas igen.
Detta kanske borde ligga i Garantier och Service, någon mod kan väl flytta i så fall?

Senast redigerat 2010-03-08 18:35

När du återställt, har du gjort det efter backup eller som ny enhet?

• Medlem
  • 2010-03-08 19:28

Jag har tryckt på Återställ-knappen och sedan skjutit in min säkerhetskopia med all musik och alla inställningar. Kan det vara där som felet ligger? Men jag vill inte börja om helt från scratch!

Du får någon börja från scratch. För att vara säker.
Men du har väl allt synkat som går(kontakter, anteckningar etc)? Så du kan synka tillbaka det sen.
Tyvärr är detta nästa steg.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-08 21:05

Testat med en annan USB-kabel?

Jag fick samma felmeddelande med min 3GS. Testade återställa den, osv, men inget hjälpte. Testade synca sambons 3G och fick samma problem! Sen testade jag olika usb portar, osv, osv. Nån dag efter avled hårdskivan i min iMac, så läs och skrivfelet var på Macen och inte på iPhone som man kunde tolkat felet.

Efter att jag installerat OS X på en ny hårdskiva och returnerat mitt itunes library från backupen så har jag inte längre några problem.

Kort version: Se till att du har backup, ifall du råkar ha en döende hårdskiva.

1
Bevaka tråden