Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SSH Ipod till Iphone

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2010-03-08 21:27

Detta är kanske en mycket dum fråga men måste ändå ställas...

Jag har en iphone 3G med den senaste uppdateringen och senaste bootrummet. 05.12.01 och har 3.1.2 i verision. Och jag vill låsa upp den. Tyvärr så har jag inte sparat SSH från telefonen men har en ipod touch 2 gen med verision 3.1 som jag kan spara ssh:n ifrån. Men går det. Funkar telefonen med ipod:ens SSH..... Vill ju bara få ner bootrummet till så man kan jailbreaka med Blackregn

Skulle det funkar så kanon, men vågar inte testa innan jag har frågat runt lite....

Mvh

Lappen

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-08 22:02

Nej du kan inte flytta en Exclusive Chip ID Signature HaSH mellan enheter. That said - du behöver dock inte trassla med sådant på en 3G bara på en 3GS och en sparad ECID SHSH är bara användbart vid en återställning och är inte relaterat till upplåsningsförfarandet.

Har du 05.12.01 får du snällt sitta ned i båten och vänta på att Dev-Team eller GeoHot ger oss en unlock. Min gissning är dock att det inte kommer för just det basebandet utan först med nästa baseband/stora fw release i april(?)

1
Bevaka tråden