Har sökt runt på forumet men inte hittat någon lösning på detta, men om det finns någon tråd som tar upp samma sak tipsa gärna om den!
Jag har ett fruktansvärt irriterande problem med min 17" MacBook Pro 2,4 GHz Santa Rosa (inköpt sommaren 2007). Direkt efter uppstart börjar en massa, till synes osynliga, processer att dra igång och efter några minuter är processorn mellan 70 och 100° varm och fläktarna går på fullt i 5000 till 6000 RPM. Det går knappt att använda datorn med andra ord.
Jag hade detta problem tidigare för någon vecka sen och valde då att installera om systemet (Mac OS X 10.6 Snow Leopard) ordentligt inklusive en formatering av disken. Då försvann det och datorn uppförde sig som vanligt igen.
Men igår kom det tillbaka, i samband med att jag installerat Airfoil Instant Hijack. Vet inte om det är problemet, men jag har självklart avinstallerat programmet (Airfoil) och alla dess tillbehör med AppDelete men det löste tyvärr ingenting.
Någon som kan ge mig tips och råd? Självklart kan jag blåsa datorn igen, men det känns som del lösning...
Bifogar två skärmdumpar på de processer man kan se. Men ni ser ju även att summan av alla de små programmen som ligger i "idle" inte är så stor som den totala mängden processorn tar hand om. Jag har även valt att visa "alla processer", så problemet ligger inte där.
Som det ser ut nu är den mest troliga anledningen till det här att min MBP överhört mig prata om att skaffa en 27" iMac i7 och på så sett protesterar så gott den kan...