Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Usel batteritid på MBP 13''

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Slagsta, Stockholms län Sweden, Sweden
  • 2010-03-14 14:22

Usel batteritid på MBP 13''

Tjena,

Jag har två problem. Batteritiden på min mbp 13" inköpt i januari 2010 har en riktigt dålig batteritid. Den kanske uppgår till runt 3.40 - 4 timmar, med saker som pages, spotify och safari igång. Om tiden sägs kunna uppgå till sju timmar innebär det att man bara låter den stå och gå...!!
Datorn blir även kokhet! Kan inte ha fingrarna vid överkanten eller på sidorna av tangentbordet särskilt länge. Läst någonstans att detta kan förkorta livslängden på processorn, låter logiskt. Känns inte bra att den blir så het.

Vad ska jag ta mig till??

Försökt hitta andra trådar men icke.

Ursprungligen av Emil D:

...Försökt hitta andra trådar men icke...

Då sökte du inte särskilt noga. Båda dina frågor finns i flera trådar:

kokhet site:99.se - Google-sökning

batteritid macbook pro site:99.se - Google-sökning

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2010-03-14 15:52

Hur mycket Spotify drar vet jag inte men det streamar över nätet så den vägen suger det nog en del. Om du kör något med Flash i Safari så lär det också suga en del iom att fläktarna jobbar hela tiden. Kolla i Aktivitetskontroll om något program ligger och drar CPU. Tex kan någon utskrift ligga och vänta på att skrivaren skall bli klar.

Senast redigerat 2010-03-14 16:36

Kan du inte ta den till ngt serviceställer och så pratar du med ngn av de äldre snubbarna. Be dem lägga näven på den. Känns den übervarm - lämna in.
Klarar den sig, köp en påse fikabröd som tack...

Det finns många program som mäter tempen i datorn (iStat Pro), sök på versiontracker.com.

Har du fläktar på 5-6000rpm med ligger den och jobbar för fullt - då är det inget att undra på om du får kass tid.

Om så - sök här på forumet, det finns flera trådar om det.

1
Bevaka tråden