• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-03-16 03:30

har en ny in köpt MBP den stora 15" och bestämde mig idag för att jag skulle installera min intel 80gig SSD m sagt och gjort så blev det lite skruvande och inga som helst på problem med att få ditt disken, vänder på datorn och slänger in snö leopard dvdn och bootar upp.

Allt går som det ska och klickar install, får upp en påminnelse om att jag inte laddaren inkopplad och det itne är så bra, efter som jag sitter i köket så plockar jag upp laptopen och knallar in i datarummet under tiden så snurrar skivan men den installerar inte som sagt, kopplar in laddaren och klickar ok och install, efter 3 min så får jag ett fel meddelande..
fan hoppas det itne är SSD som strular, så bootar om och då vill den inte ens läsa från skican... va fan tänkte jag plockar ut dvdn för att göra rent den och på undersidan så ser det ut som någon har åkt skridskor i cirklar och skivan är så klart död

Gjorde lite sökningar och hittade ett par trådar i mac relaterade forum där folk har haft samma problem, så det visar sig att dvd läsaren repar skivorna om man lutar laptopen när skivan snurrar

en härlig odokumenterad feature

/Peter

så nu sitter jag här utan någon installations disk och en underbar SSD i macen som väntar