Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa grafiskt hår

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-16 13:44

Jag håller på med en symbol och vill få ett gäng 3D-kuber att se håriga ut. Någon som känner till någon härlig Photoshop/Illustrator-tutorials för att få till "grafiskt hår" snyggt eller har en idé om hur jag kan göra? Det skall alltså bli en ganska liten symbol så resultatet måste se ganska "enkelt och stiligt" ut.
Det skall vara vektorgrafik i slutänden så att skapa det i Illustrator från början underlättar givet vis..

EDIT: som här http://www.blendermagz.com/2009/05/06/blender-3d-tutorial-fur-particles/ Tyvärr har jag ingen erfarenhet av 3D-program. Skulle vilja få till det direkt i Illustrator..

Senast redigerat 2010-03-16 14:02
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-16 16:04

Ok, om jag lyckas göra en hår-kub i Blender 3D (verkar vara gratis-prog) enligt den tutorial som jag länkade till - kan jag då exportera den till vektorgrafik och öppna den i Illustrator?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-16 16:16
  • Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-16 16:30

Ok, tack

Jag har sett en väldigt bra tutorial på hur man ritar snyggt hår i photoshop som man möjligen skulle kunna få till i illustrator. Tyvärr är min dator på lagning just nu och det är för mycket jobb för mig att fixa en länk på ipoden, men jag tror jag såg den på deviantart så gå dit och sök på hair tutorial eller nåt eller googla. Jag minns att jag testade och resultatet var förvånansvärt bra.

• Medlem
  • Växjö
  • 2010-03-17 08:37
Ursprungligen av Laseranders:

Jag har sett en väldigt bra tutorial på hur man ritar snyggt hår i photoshop som man möjligen skulle kunna få till i illustrator. Tyvärr är min dator på lagning just nu och det är för mycket jobb för mig att fixa en länk på ipoden, men jag tror jag såg den på deviantart så gå dit och sök på hair tutorial eller nåt eller googla. Jag minns att jag testade och resultatet var förvånansvärt bra.

Tack så mycket! Gissar att det är den här: http://jezebel.deviantart.com/art/Hair-Tutorial-528916 Skall testa den så fort jag får tid.

Edit: Länken till själva tutorial:en verkar dock inte fungera..

1
Bevaka tråden