Hej igen,
jag har snackat lite med MacSupport nu och de tror inte att det kan vara grafik kortet.
Innan har onyx sagt att startskivan måste repareras vilket jag har gjort nu, samt så har jag ominstallerat hela systemet och hoppades på att det skulle hjälpa. Men icke sa nicke, problemen kvarstår.
Jag har även kört Apple hardware test, den "stora" varianten utan att det fann några problem.
Det känns som att den startat nu direkt fast hänger sig i några minuter när den "laddat" in systemet.
När jag startar program så hänger sig liksom hela datorn och efter någon/några minuter är den igång igen som inger har hänt. När man gör detta så går processorerna i taket och sen släpper det. Grafikstrulet kommer lite då och då, ibland som bara några få röda pixlar.
Jag har testat minnena och först startat den på orginal minnena utan problem, och sen med de nya utan problem. Just nu så går den på de minnen som jag köpt till.
Det verkar inte som problemet är hårddisken eller minnena. Kan det fortfarande vara grafikkortet som strular? Men som sagt, det känns som att man skulle ha andra problem då.
Jag hoppas innerligt att det inte är moderkortet:S
Mvh
Limpo
edit: Jag testade att starta om datorn i felsäkert läge och då startade den utan problem, inga skumma grafik fel eller var slö. Jag kollade på systeminfo och såg då att under felsäkert läge så stöds inte Quartz Extreme vilket tydligen behövs för att installera Logic Studio.
Jag startade om datorn och just nu verkar den rulla utan problem. Kanske jag bara behövde starta den i felsäkert läge?