Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App ikoner

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har nu haft min Iphone 3gs sen september.
Har laddat ned en hel del

jag har 11 punkter med applikationer att bläddra mellan, 176 st alltså.

Nu till min fråga, när jag laddar ned ytterligare applikationer så får jag inte en tolfte punkt, alltså ingen ny applikationsikon. Söker jag efter applikationen då hittas den och startas direkt, men ser alltså ingen ikon.
Finns det någon inställning för detta, 176 applikationer kan väl inte vara Max antal som kan visas?

/Mike

Hur många applikationsikoner kan visas?

Hej,
jag har haft min 3gs sen september, och har såklart laddat ned många appar.
Jag har 11 fulla punkter med appar, 176 st alltså.

När jag laddar ned en ny app så får jag inte en tolfte punkt med en ny app ikon.
Söker jag efter den nya apoen hittas den och startas upp, men ingen ikon finns någonstans på skärmen.

Hur fixar jag detta?
Elva punkter x 16 ikoner kan väl inte vara max antal som kan visas?
/Mine

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-03-19 18:16

11 sidor är max om jag minns rätt. Dags att rensa bland lite program kanske?

  • Medlem
  • 2010-03-19 18:18

Beskriv frågan redan i rubriken. Ändrar från "Applikationsikoner".
Admin

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-19 18:35

Jag fick detta av en kille i en annan tråd, tror det var här på 99.se....?

A while back a friend of mine text me these instructions on how to get more than 11 pages of apps on my iPhone. I now have 13 thanks to the hack so here’s the guide. From what I see, there is no jailbreak required to do this.

1. Create 11 pages of apps by dragging apps to all pages. There can be blank spots.
2. Fill the first page & last page full of apps.
3. Drag the Voice Memos app to the very last page and last location in the bottom right. (Not on the dock)
4. Move one app up from the dock so the Voice Memos app gets bumped off. Hit the home button so they stop wiggling.
5. Hold down power button and turn off. Turn back on.

That’s it! When iPhone boots up it should create a new page. It seems the best amount is 19 pages. That way you can still see all the dots I’ve also heard that it doesn’t work on older firmware. I’m using 3.1.2.

  • Medlem
  • 2010-03-19 20:30

Dubbelposta inte. Slår ihop den första tråden ("App ikoner") med denna.
Admin

1
Bevaka tråden