Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som testat Flux?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt gamla GoLiveprogram tycker inte om Leopard och det är väl dags att gå vidare. Har tittat lite på Dreamweaver men nja. Har fått RapidWaver i ett paket men det känns som tvångströja ... Har nu kastat mina ögon på The Escapers - Flux. Det verkar trevligt och lite lagom avancerat, dvs en del drag-och-släpp men samtidigt full kontroll över sidorna.

Har någon testat det och kan dela med sig av erfarenheter?

Vet någon hur den skriver kod? Jo, jag vet att handknackad kod kan bli mycket vackrare och mer optimerad men jag är inte där. Min undran är om det skriver sämre kod än t ex Dreamwaver och liknande program.

Vi vet att en del saker i iweb inte funkar så bra med IE - någon som vet om detta också gäller Flux?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-27 09:34

Jag är också intresserad av samma frågor som trådskaparen.

macwitty: Har du kanske hunnit installera och testa programmet nu?

Jag håller på att bygga en webbplats i det
Trevligt men lite ovant. Har hittills kunnat anpassa det till mina behov
Hur det skriver kod är fortfarande en öppen fråga. Jag har inte hittat några konstigheter men det säger inte så mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-11 23:18

Dreamweaver verkar ju iom. CS5 ha fått en ordentlig uppdatering, ska kika på det när läge ges. Men FLux låter ju väldigt bra på deras egen webbplats

1
Bevaka tråden