Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS funkar inte på min Iphone 3g

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Landskrona
  • 2010-03-21 18:00

Tjena tjena,

Har en telia upplåst Iphone 3g, i den har jag ett comviq kort. Märkte för nån dag sen när jag fick MMS att jag inte hade inställningar eftersom det dock upp ett sms att följande skickade MMS och att jag kunde öppna den på tele2's hemsida osv.

Jag gick inte på comviq och valde skicka automatiska inställningar till mobilen, men det gick tydligen inte utan man skulle ta och göra manuella inställningar. Då gjorde jag det och skrev in allt man skulle skriva in i Iphonen. Sen fick jag några mms men samma visa igen. De ville inte visas upp utan fick logga in på comviq för att öppna den.

Någon som vet vad jag gör fel eller hur jag ska fixa detta med MMS?
Kan inte ringa comviq då de har ba öppet till 5 på helger...

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-21 18:58

MMS kräver två saker: att mobilen har rätt inställningar för det, och att operatören har aktiverat MMS på ditt abonnemang.
Får du SMSet med en gång efter de har skickat MMSet, eller en dag senare?
Har du rätt inställningar, bör du nog kolla med operatören. Speciellt om du får SMSet med en gång...

• Medlem
  • Landskrona
  • 2010-03-22 18:45

Har inte testat skicka MMS, har inte haft pengar. Men detta comviq kortet har jag användt i 1 år kanske i en annan mobil. jag får det sms meddelandet direkt efter någon har skickat MMS till mig...

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-23 07:12
Ursprungligen av aneell:

Har inte testat skicka MMS, har inte haft pengar. Men detta comviq kortet har jag användt i 1 år kanske i en annan mobil. jag får det sms meddelandet direkt efter någon har skickat MMS till mig...

Har du rätt inställningar då?
Använd någon av de ipcc-filer som finns här i diverse trådar.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-23 08:53
Ursprungligen av aneell:

Får du SMS direkt tror jag att det är operatören som behöver aktivera MMS för ditt nummer.
Så funkar det hos Telia i alla fall, har aldrig haft Comviq.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-03-23 09:32

Kan bekräfta att jag också hade MMS avslaget på mitt Telia-abb vilket ledde till att jag bara fick en SMS-notis om att jag hade ett MMS att läsa på den-och-den webadressen. Lösenordet var inkluderat i SMS:t. Efter att ha kontaktat operatören (Telia) *och* startat om iPhone (vilket Telia uttryckligen påpekade att det krävdes) så fungerade MMS utan problem.

Så ditt direkta SMS anser jag (också) att det är tecken på att du *inte* har MMS aktiverat på dit abb.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2010-03-24 13:08

jaha okej, ringde comviq precis och dom hjälpte mig hur man skriver in manuella inställningar på mobilen. Vilket ja redan gjort innan på comviq.se. starta om mobilen men hjälpte inte, hon sa ja får ta kontakta apple sen...

tror inte heller MMS är aktiverat på mitt abb men ska jag ringa telia som mobilen var låst till innan eller ska jag ringa comviq? eftersom ja har ett comviq kort Iphonen är upplåst av telia

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-24 18:03
Ursprungligen av aneell:

jaha okej, ringde comviq precis och dom hjälpte mig hur man skriver in manuella inställningar på mobilen. Vilket ja redan gjort innan på comviq.se. starta om mobilen men hjälpte inte, hon sa ja får ta kontakta apple sen...

tror inte heller MMS är aktiverat på mitt abb men ska jag ringa telia som mobilen var låst till innan eller ska jag ringa comviq? eftersom ja har ett comviq kort Iphonen är upplåst av telia

Du ska ringa din operatör.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2010-04-01 12:59

ringde comviq igen o de sa att det är svårt att veta för dom varför det inte funkar på iphone 3g då de inte stöder den mobilen ju ... men finns det någon här som har comviq/tele2 i sin iphone o fått MMS att fungera? ge gärna tips

Ursprungligen av aneell:

ringde comviq igen o de sa att det är svårt att veta för dom varför det inte funkar på iphone 3g då de inte stöder den mobilen ju ... men finns det någon här som har comviq/tele2 i sin iphone o fått MMS att fungera? ge gärna tips

Du måste som sagt lägga in korrekt ipcc-fil. Sök/leta runt efter Tele2-trådar här på forumet(hint: forumsektionen för "Operatörer och abonnemang") så ska du nog hitta lite själv..

1
Bevaka tråden