Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man bort bifogad dialogruta?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej där ute!

Varje gång jag skall ringa ett samtal eller när jag tar emot ett sådant så dyker bifogad ruta upp.
Jag har ringt operatören Tele2 (jag vet att det står Telia i telefonen, men de delar nog nät eller nåt för det varierar vad det står) men de säger att det är en inställning i telefonen detta beror på. Jag kan inte hitta inställningen någonstans i telefonen och det finns inga vidarekopplingar förutom till telefonsvararen såklart.

Jag har även en Tre-iPhone och där finns inte detta fenomen.

Frågan är om det finns nåt sätt att lösa detta eller om det helt enkelt är så att supporten på Tele2 inte vet vad snackar om? Känns lite som om detta borde vara relaterat till operatören.

Jag fick samma meddelande på min N70 med Tele2. Tyvärr blev jag aldrig av med det...

En möjlig slutsats är att det är något med Tele2.

/Magnus

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-03-24 08:16

Det betyder väl att den kopplar vidare dina inkommande samtal medans du talar med någon? t.ex att om någon ringer så skickas dom till din röstbrevlåda eller något?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 08:51

Problemet med Tele2s vidarekopplingsmeddelande löser du med en Operatör bundle/IPCC

Ursprungligen av FreddeB:

Problemet med Tele2s vidarekopplingsmeddelande löser du med en Operatör bundle/IPCC

Allt funkade ända tills det var dags att hitta rätt fil, av någon anledning är filen grå och ej valbar med andra ord. Vad har jag gjort för fel tro?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 12:47

Har du angivit kommandot defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE i Macens Terminal? Får du problem tror jag det är lättare om du fortsätter i tråden jag länkat till

Har du angivit kommandot defaults write com.apple.iTunes carrier-testing -bool TRUE i Macens Terminal? Får du problem tror jag det är lättare om du fortsätter i tråden jag länkat till

Har gjort allt enligt listan och även provat det andra tipset ##004# (ring knappen) vilket inte heller hjälpte. Dessutom får jag ett felmeddelande när jag försöker registrera mig som användare på det andra forumet (Invalid Referrer Specified) så jag kan inte fortsätta i den tråden. SUCK....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 14:16

har aldrig hört ngn nämna det felet förr, PMa mig din emailadress så registrerar jag dig "bakvägen".

Edit: eller hoppa över att fylla i fältet "Referens" där vissa anger användarnamnet på den som rekommenderade dem att registrera sig...=)

Senast redigerat 2010-03-24 14:32

har aldrig hört ngn nämna det felet förr, PMa mig din emailadress så registrerar jag dig "bakvägen".

Edit: eller hoppa över att fylla i fältet "Referens" där vissa anger användarnamnet på den som rekommenderade dem att registrera sig...=)

När jag provade en gång till så funkade det plötsligt!

Tyvärr har inte heller det forumets tråd löst problemet

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-24 16:59

kjelle, diskussionen finns även här:
http://www.99.se/1814583-post33.html

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-24 18:02
1
Bevaka tråden