Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krashad 3GS 3.1.2, kan inte återställa eller DFU

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 21:22

Hej,
Min iPhone 3GS tvärhängde sig idag medan jag satt och tethrade med den. Jag gjorde en mjuk reset på den men fastnade då vid pineapple-loggan. Jag har alltså en 3.1.2 telefon som är upplåst med PwnageTool med uplåsning från Geoshot.

Jaghar försökt allt för att få igång telefonen igen men det går verkligen inte. Lyckas inte ens få upp den i DFU-läge i iTunes. Någon som har något tips på hur man ska göra? Jag har inga installerade extraprogram typ ssh eller sånt utan har bara jb:at för upplåsning.

Det är dock inte det viktiga, utan det viktiga för mig är att få igång min iPhone igen - om det så blir i Telia-låst form. Någon som har några tips så mottages det väldigt väldigt tacksamt!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-25 22:00

Kämpa vidare med DFU är mitt tips, det finns ett gäng sätt man kan nå dit. En polares lur hade gått in i boot-loop och han lyckades inte få den till DFU. Ett par försök från min sida löste det och sedan var det bara att tuta och köra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 22:01

Har löst problemet själv. För andra med ev. samma problem gjorde jag så här:

Lyckades få upp den i DFU efter att ha fått den att dö. Startade först om dator och iTunes som någon föreslog i ett annat forum och sedan kopplade jag in telefonen med innhållen Home-knapp. Fick hålla in home i nästan 5 minuter innan den ville gå upp i DFU. Nu har jag återställt den med min custom-restore gjord via pwnagetool så min förhoppning är nu att den fungerar. Återstår bara sen att aktivera upplåsning via cydia - om man vågar.

Tack också till d99gnu för din uppmuntran.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-25 23:07

Börjar bli en dålig vana att kommentera mig själv.

Så. Telefonen JB:ad igen via custom ipsw. Allt frid och fröjd, återställd säkerhetskopia, återställd sync. In i Cydia för att installera Blacksn0w. Installerar, får felmeddelande "Kan inte ansluta till datanätverk" efter installationen av Blacksn0w. Tappar nätet med mitt Telia-kort och startar om mobilen, och guess what, jag är tillbaka där jag nyss började, med en pineapple-logga och en telefon som inte startar.

Om jag lyckas få upp telefonen i DFU igen kanske det är lika bra att återställa till officiell mjukvara. Jag hade redan börjat med såna funderingar eftersom jag tappar nätet lite för ofta med blacksn0w vilket är väldigt irriterande både när man tappar kundsamtal och tappar tethering...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-26 01:19

Restore med custom en gång till men den gång synkar du inte tillbaka ngn gammal säkerhetskopia utan sätter upp den som ny telefon.. Vilken operatör är den låst till?

1
Bevaka tråden