Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dra upp ljudnivån i ljudfil

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-26 20:38

Jag har spelat in en ljudfil med iPhone. Ljudet blev dåligt och jag skulle vilja dra upp det så att det hörs vad som sägs.

Jag har Audicity och där finns det en funktion, "Förstärkning" men den drar inte upp så mycket. Vad heter förresten "Förstärkning" på engelska. (Jag vet inte varför Audicity pratar svenska i den menyn.)

Finns det något annat sätt? Jag vet inte om det går i GarageBand men det programmet är totalt obegripligt för mig, så jag undviker helst det.

Jag har Quicktime Pro men den funktionen verkar inte finnas där.

Alltså, "problemet" är ju att det antagligen är riktigt dynamiskt ljud. Prova att köra filtret "Leveller" och kör det på Heavier samt en tröskel på kanske -80dB. Det kommer inte låta prydligt, men det är ju inte musik vi snackar om. Vad som händer här blir att filtret liksom "plattar till" ljudet. Efter detta kan man antagligen förstärka ljudet ytterligare.

Förstärkning - Amplification.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-27 08:58

Ah, jag kom på varför inte "Förstärkning" inte fungerade först; jag fick bocka i "Tillåt klippning" först. Borde fattat det.

1
Bevaka tråden