Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tidszonsjustering?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter en vecka i New York och runt 1000 tagna bilder så sitter jag på flyget hem då det slår mig att jag inte ändrat klockan på kameran, så alla bilder är tagna med "svensk tid"

Finns det något enkelt sätt att ändra alla bilder "minus 5 timmar"? Att sitta och ändra varje fil för sig känns inte aktuellt.

Ursprungligen av jonas.larsson:

Efter en vecka i New York och runt 1000 tagna bilder så sitter jag på flyget hem då det slår mig att jag inte ändrat klockan på kameran, så alla bilder är tagna med "svensk tid"

Finns det något enkelt sätt att ändra alla bilder "minus 5 timmar"? Att sitta och ändra varje fil för sig känns inte aktuellt.

Det ska finnas ett antal program som kan göra detta, har suttit i liknande situationer där jag behövde rätta till tiden. Tyvärr har jag inte kvar programmet eller kommer ihåg vad det heter.

En sökning på google ska nog hjälpa dig.

Jag hittade programmet, photoinfo var det jag använde mig av för och rätta till felaktig tid i mina bilder. Hoppas det hjälper dig.
PhotoInfo 2.0.1 software download - Mac OS X - VersionTracker

Tack! PhotoInfo fungerade jättebra!

Nu har det löst sig för dig, men Lightroom kan göra det.
Tror att EXIFTool (via terminalen) också kan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-28 14:05

Man kan göra adjust time i Aperture och även iPhoto tror jag?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-29 20:31
Ursprungligen av kkr:

Man kan göra adjust time i Aperture och även iPhoto tror jag?

Kan man göra det på många foton samtidigt?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-03-29 21:25

Ett annat trevligt och gratis alternativ är shootShifter.

1
Bevaka tråden