"The FAT32 format is a fairly old format. Although it can be used on both Mac and PC computers, you may find some larger files won't copy to the device. If you use a Windows-based computer and want the capability to import larger files, you can reformat the device to NTSC. Although Mac computers can read NTSC files, they aren't able to write to them"
Vet någon en lösning på ovanstående problem. Jag köpte ett vanligt Kingston 16 GB USB minne hos Elgiganten. Har ingen större erfarenhet av större USB minnen har alltid använt externa hårddiskar. Men nu börjar priserna krypa ner även på 64 GB och 128 Gbs USB minnen.
Men jag kan bara kopiera hela filer mindre än 4 gig till minnet i FAT32 formatering. I NTSC så kan macen bara läsa minnet men inte skriva till mitt minne ?
Finns det andra vägar att gå på macplattformen för att kunna kopiera större filer än 4 gig till mitt USB minne ?
I HFS+ så läser inte blueray spelaren minnet
Inget annat filformat jag kan formatera med så min SAMSUNG blueray spelares USB port kan läsa minnet .
Finns det någon lösning att jobba med minnet på macplattformen ?
Finns det andra blueray spelare som kan läsa macformaterade USB minnen (troligtvis inte), eller är man påtvingad PC-plattformen när det gäller detta problem ?