Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blackra1n fastnar vid booting, WHY?!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-27 23:14

Hej kära iPhone användare.

Jag har en iPhone 3Gs med firmware 3.1.2 som plötsligt stängdes av idag. Jag startade om den och skulle jailbreaka den med Blackra1n (som jag alltid får göra vid omstart).

Men idag har jag stött på problem där Blackra1n programmet låser hela processen och jag kommer ingen vart, den stannar vid bilden på Frodo (Sagan om Ringen figuren) efter cirka 5 min startar den om och jag står åter på ruta ett.

Hittar ingen lösning för detta, är det någon som har läst eller vet en lösning på hur jag kan lösa detta UTAN att behöva uppgradera telefonen till 3.1.3.

Alla svar är välkomna,
Tack!

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 09:56

Det är nog rätt kört, vänta på untethered jb.

• Medlem
  • International user
  • 2010-03-28 13:16

Vi fortsätter här, vänligen skriv inte PM då kan inte alla ta del av "lösningen"

Har du sparat ECID o.s.v i Cydia så finns det möjlighet att uppdatera till 3.1.3.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-28 13:26

Ok, så sant vi fortsätter här...
Jag hade cydia och allting som en vanlig jailbreakad telefon, men har inte gjort något aktivt för att förebygga sådant problem, kan något ha sparats automatiskt som man kan använda för att lösa problemet?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-28 13:35

Eventuellt om man kan installera om 3.1.2 och göra en klassisk jailbreak, men det verkar inte fungera heller för att Apple har motverkat den möjligheten (genom synkningen med deras server),....finns det någon lösning för det?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-29 09:04

Navve, det finns inga universaltricks för att ta sig ur situationen du sitter i. Det knep som zapee refererar till är naturligtvis det bästa alternativet men om du VET att du inte tryckt på knappen "Make My Life Easier" (märkt med ett hjärta) i Cydia så kanske du kommer vidare med hjälpa av:

- omstarter /reset genom att samtidigt hålla ned Home+Power i 10 sekunder
- låta den ladda ur helt och sedan ladda upp och starta om
- genom att boota den med antingen Blackra1n eller Redsn0w vid GeoHot-bilden
- testa andra datorer och USB-portar
- om du har OpenSSH installerar sedan tidigare kan du SSHa in i telefonen och radera ett par filer
- leka med Umbrella/TinyTSS

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-03-29 23:45

Tack för dina tips, skall testa mig fram!

1
Bevaka tråden