Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se bilagor i Hotmail?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-03-30 22:35

Jag kan inte se bilagor (t.ex. bilder) i hotmail i min iPhone 3gs. Kan ni? Jag har inget "direktkontakt" utan tar omvägen genom safari och loggar in som vanligt.

För att det inte går - av ngn anledning.

Mitt råd är , lägg upp ett gmail-konto, som IMAP-konto.
Lägg till det kontot i iPhone's inbyggda mailprogram.
Lägg till det i Apples Mail i din dator.

Då har du samma mail i telefon som i datorn, du kan se alla mail, svara på alla mail, ser bilagor etc rätt och det hela funkar.

Hotmail erbjuder för oss macägare en rätt sunkig lösning.

GMail är gratis och de har flera tjänster som passar iPhone - kalendrar t ex.

Så, mitt råd är. Kasta Hotmail utför berget... kör GMail

Ursprungligen av Goflorp:

För att det inte går - av ngn anledning.

Mitt råd är , lägg upp ett gmail-konto, som IMAP-konto.
Lägg till det kontot i iPhone's inbyggda mailprogram.
Lägg till det i Apples Mail i din dator.

Då har du samma mail i telefon som i datorn, du kan se alla mail, svara på alla mail, ser bilagor etc rätt och det hela funkar.

Hotmail erbjuder för oss macägare en rätt sunkig lösning.

GMail är gratis och de har flera tjänster som passar iPhone - kalendrar t ex.

Så, mitt råd är. Kasta Hotmail utför berget... kör GMail

Ja verkligen, så snart man bytt är man sjukt nöjd.
Dessutom finns ju en suverän Fetch-funktion nu i Gmail som hämtar alla nya mail som kommer till Hotmailen.

Det var nytt. Hotmail har för mig alltid inneburit Webläsare och inget annat.
(Tror iofs att det finns ngt om man är premiumkund)

Soliditeten (eller vad man skall kalla det, Seriositeten?) i ett hotmailkonto är väl inte speciellt hög.
Skall jag göra affärer med någon och de ber mig höra av mig till ett hotmailkonto, rycker man till lite...

Nä, hotmails dagar är väl räknade, speciellt om man kör mac....

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-03-31 10:29
Ursprungligen av Goflorp:

Det var nytt. Hotmail har för mig alltid inneburit Webläsare och inget annat.
(Tror iofs att det finns ngt om man är premiumkund)

Soliditeten (eller vad man skall kalla det, Seriositeten?) i ett hotmailkonto är väl inte speciellt hög.
Skall jag göra affärer med någon och de ber mig höra av mig till ett hotmailkonto, rycker man till lite...

Nä, hotmails dagar är väl räknade, speciellt om man kör mac....

De ändrade på anslutningarna förra året, HotMail funkar rätt bra numera både i Apples Mail och i iPhone. Däremot har jag inte kollat bilder i iPhonen, kanske skulle se om jag får samma problem...
Dock håller jag med om att det känns inte så seriöst att ha HotMail som sitt primära emailkonto

Edit: bilagor ska det vara, inte bilder

Senast redigerat 2010-03-31 11:33

Gött att höra att de släppt lite på Web-only---

Men, som sagt, jag har hängt med dåligt på vad Hotmail sysslat med de senaste åren.
Sista gången jag hade ett hotmail-konto gick hela datorn i cirklar (websidorna refererade till varann hela tiden) när jag försökte logga in (ingen Internet Exploder?) och då fick jag nog av dem.

• Medlem
  • 2010-04-04 11:09

Tack för snabbt svar grabbar! Skall kolla upp det här gay-mail som ni tipsar om. Är faktiskt trött på Hotmale ...
/da Fex

p.s. Måste man inte låsa sin iPhone med kod om man har omedelbar tillgång till sitt mail-konto? Frugan har kopplat sin iphone till outlook och det plingar i den hela tiden och varje gång hon vill kolla ngt på sin telefon måste hon trycka en kod (företaget tvingar henne till detta för att säkra företagshemligheterna). Eftersom jag öppnar min telefon från viloläge ca 50 ggr per dag vill jag gärna slippa denna kod... Jag vill å andra sidan inte att vem som helst som lägger vantarna på min telefon skall kunna kolla mina mejl...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-04 18:22
Ursprungligen av Fexe:

p.s. Måste man inte låsa sin iPhone med kod om man har omedelbar tillgång till sitt mail-konto? Frugan har kopplat sin iphone till outlook och det plingar i den hela tiden och varje gång hon vill kolla ngt på sin telefon måste hon trycka en kod (företaget tvingar henne till detta för att säkra företagshemligheterna). Eftersom jag öppnar min telefon från viloläge ca 50 ggr per dag vill jag gärna slippa denna kod... Jag vill å andra sidan inte att vem som helst som lägger vantarna på min telefon skall kunna kolla mina mejl...

Om du vill ha kodkrav varje gång du väcker iPhonen kan du ställa in det i Inställningar > Allmänt > Lösenkodlås. Ställer du inte in detta aktivt är det ingen kod.

1
Bevaka tråden