Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera SL med flickväns skiva?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-04-02 08:10

Hejsan!
Min flickvän köpte igår en ny MacBook Pro (orkade inte vänta på en uppdatering längre). Jag tänkte låna hennes OS-skiva och installera SL på min MacBook, vilka fallgropar finns med detta?
Kan jag skapa en skivavbild och spara på min externa hårddisk så att jag har en "kopia" ifall jag skulle behöva göra en ominstallation när inte hennes skiva är tillgänglig?

//Anders

• Medlem
  • Uppsala
  • 2010-04-02 08:22

De flesta modeller har speciella skivor som kommer med när man köper datorn som om du försöker installera på en annan modell bara meddelar att skivan fungerar inte på denna dator. Jag har testat åt andra hållet, dvs macbook skiva till macbook pro (bägge köpte de senaste halvåret) och det fungerade inte.

Finns ett antal trådar om dessa problem och om att det inte är tillåtet att installera på mer än en dator. Kolla denna

http://www.99.se/mac-os-x/275609-uppgradera-till-10-6-pa-tva-mbs-fran-samma-skiva.html

En ren SL-skiva, som är det du behöver, kostar 319:-

köp en

• Medlem
  • Täby
  • 2010-04-02 10:38

Det du beskriver är piratkopiering och är inte tillåtet att diskutera på detta forum.
Köp en skiva.
Tråd låst.
/Admin

1
Bevaka tråden