När jag skriver sparar jag väldigt ofta manuellt genom att trycka kommando-S.
I tidigare versioner av Word (och jag har kört Word sedan 1986) har det alltid skett diskret i bakgrunden.
När jag har valt "spara som" har det dykt upp en dialogruta där jag kan skriva in ett nytt dokumentnamn och välja plats. Och om jag glömt att ändra namn så har jag fått frågan om jag vill ersätta dokumentet som redan heter så.
Men i Word 2008 som jag kör från MacBook Pro så sker detta varje gång jag väljer kommando-S. Programmet gör ingen skillnad på "spara" och "spara som". Det är mycket irriterande att varje gång behöva välja "skriv över befintlig fil". En rad handgrepp för att få bort två onödiga dialogrutor.
Jag har frågat kolleger som också arbetar i Word. Ingen annan har upplevt samma fenomen. När de trycker kommando-S sparar programmet dokumentet utan åthävor, diskret och osynligt i bakgrunden.
Någon annan här på forumet som råkat ut för det? Går detta att åtgärda?