Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får man vara glad?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-04 18:46
Ursprungligen av CUBEIS:

Ett jättejobbigt inlägg Påsken blev nattsvart. Vet inte varför, blev bara ledsen.

Man måste få vara glad och njuta av stunden någon gång :). Annars blir det ett tråkigt och svårt samt ensamt liv om man bara ska sitta och hitta fel i saker och ting.

Det är påsk vänner låt oss bara vara glada även om det är för en kort stund innan nytt elände i vår värld tar vid.

Vet inte om det går att flytta ett inlägg (delar av ett inlägg) från en diskussion till en annan så här, jag testar.

Cubeis satte ord på det jag känner. Det "blev nattsvart" och jag blev också ledsen. Faktiskt väldigt ledsen, men så är jag väl lite extra känslig nu också.

För ledsen, det var jag redan, de senaste veckorna har varit omtumlande för mig. Lördag för två veckor sedan födde min dotter en underbar liten tös. Tyvärr fick hon en chockreaktion några dagar efter förlossningen på grund av att hon förlorat mycket blod och haft en skrämmande och jobbig förlossning. Sen på måndagen för snart två veckor sedan "tvingade" jag in min egna mor till sjukhuset med ambulans då hon hade fått hjärtsvikt och knappt kunde andas själv. Efter det har jag pendlat mellan min mor här i Sundsvall och min dotter i Stockholm. Hur jag än har försökt så har jag inte räckt till. Räcker inte till.

Så försöker jag finna lite "låtsasglädje" i en ny pryl. Bara korta små stunder. Försöker skingra alla jobbiga tankar med lite "materiell glädje" Jag vet att det inte är det viktiga, en iPad är naturligtvis helt oviktig när man tänker på liv och död.

Men ändå, låt mig drömma mig bort lite och vara lite glad. Kan det vara så fel?

  • Medlem
  • 2010-04-04 19:23

Var glad! Det är dumt att inte vara glad om man har anledning att vara det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-04 20:09

Det finns alltid en anledning till att vara glad! Det gäller bara att hitta de små ljuspunkterna...

Livet är ju en förbaskad berg-o-dalbana hela tiden.

Om man inte kan få ta chansen att vara glad ibland, så orkar man inte vara riktigt ledsen.

Att få garva, drömma sig bort och ha roligt laddar energi så man pallar smällarna i nästa jämmerdal.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-04-05 18:10
Ursprungligen av Goflorp:

Livet är ju en förbaskad berg-o-dalbana hela tiden.

Om man inte kan få ta chansen att vara glad ibland, så orkar man inte vara riktigt ledsen.

Att få garva, drömma sig bort och ha roligt laddar energi så man pallar smällarna i nästa jämmerdal.

Så klok du är ibland

1
Bevaka tråden