Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgearrouter wnr1000 bränt sönder igen?!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag gjort samma "miss" igen tror jag. Se diskussion i länken nedan. Jag lät alltså routern stå på när jag hade datorn avstängd under ett par dagar nu under påsk. Och när jag kommer hem verkar det som att det trådlösa i routern har pajjat. Lampan för trådlöst lyser fast och macen hittar inte routern. Trots hårdvaruomstarter av router och och mickel i nätverksinställningar så får jag det inte att funka.

Det konstiga är att jag får min mobil att connecta då och då men den hoppar också ur nätverket hipp som happ.

Så finns det något jag kan göra? Annat än att försöka reklamera min router(tror ni det går)?!

marcus

http://www.99.se/internet-bredband/273772-routerfel-imacfel-tradloest.html

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-04-05 11:16

Jag tycker inte du har gjort någon miss. Klart routern ska klara av att stå påslagen. Reklamera den!

Nu blir det som senaste netgear-routern jag hade. Det går ibland(typ en gång på 45) att hitta internet och airporten med macen. Men så fort man på något sätt får "loggar" ur internetinställningarna exempelvis när man spelar ett local-spel så hoppar nätverket ur...:(

Det gick att reklamera och det fick bli ett nytt märke, Belkin. Men den går inte att låsa nätverket på. Vad gör jag? Skriver en ny tråd om det eländet...

Köp airport, alt en router från Apple. Har en airport som aldrig krånglar.

1
Bevaka tråden