Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka gmails kontakter med grupper?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-07 00:07

Hej, har sökt här och på google men hittar inte svaret på min fråga.
Jag har nog insett att det inte är möjligt men vill se om det är någon här som "vet"?

Jag synkar mina kontakter enbart mot gmail och vill ha det så, kabel är lite oldstyle och det är inte ofta jag kopplar ihop min dator med min lur fysiskt.

Man kan ju lägga sina kontakter i grupper i t.ex. outlook eller adressbok (i mitt fall) och sen synka över till iPhone så hamnar dom även där i grupper.

MEN finns det något sätt att göra likadant med gmail?

I Gmail så kan jag sortera upp mina kontakter som jag vill i olika grupper/kataloger men i iPhonen så är dom bara under contacts.

Någon som vet något sätt så blir jag lycklig.

Min lur är jailbreakad om det finns något 3dje parts program som kan lösa detta till mig.

Tack..

• Medlem
  • International user
  • 2010-04-12 22:22

Bumpelibump..

• Avstängd
  • Överallt
  • 2010-04-13 07:33

http://www.google.com/support/forum/p/Google+Mobile/thread?tid=2c6f6d26cdfad4f8&hl=en

Right now, Google Sync only supports contacts in your My Contacts group from Gmail.

Klaga hos Google.

Senast redigerat 2010-04-13 09:56

Han frågade iofs om grupper, inte vilka kontaktfält man kan synca.
Svaret blir dock fortfarande "klaga hos Google". Stör mig själv på att man inte kan få med varken grupper eller custom fields.

Men du skriver att den är jailbreakad, så du borde kanske kolla i den forumdelen. Vet inte om jailbreak tillåter något program som kan lösa detta för dig...

Ursprungligen av Mija:

Läs gärna också första raden efter länken "Right now, Google Sync only supports contacts in your My Contacts group from Gmail. "

Google Sync har inte stöd för grupper.

I know, såg det. Har som sagt kollat upp detta då det stört mig. Min kommentar var inte menad så dryg som det kanske lät, utan mer som ett förtydligande. Större delen av ditt quote var trots allt om det han inte frågade om.

Och en poäng med mitt inlägg var också att poängtera att han kanske borde kolla bland jailbreakade lösningar, dvs i annat underforum.

• Medlem
  • International user
  • 2010-04-14 22:37

Tack för era svar, ska genast ringa google och klaga

SyncInABlink låter dig synka från gmail kontakter till iPhone, och vice versa.
Du kan även med den appen placera kontakter manuellt i olika grupper.

Glöm inte att först göra backup på dina gmail kontakter innan du testar appen då det är lätt att göra fel

1
Bevaka tråden