Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AV Kabel till TV, onscreen menu ?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-04-07 18:12

Försöker få upp onscreen menu på min TV så jag kan sitta i soffan och lyssna på musik.
iPOD classic 120GB 6:e Generationen men jag får det inte att fungera.

Video kan jag se men jag får inte upp nått menysystem av musiken, saknar den det eller vad gör jag för fel ???

Nä, någon onscreen menu har man aldrig kunnat få ut av en iPod med AV Connection Kit.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-04-07 20:00

Glömde och säga att jag har en iPOD universaldocka, men då får jag varken ljud eller bild.
Hur ska man göra för att få menyn på TV'n då ?

Ursprungligen av jerry a:

Hur ska man göra för att få menyn på TV'n då ?

Det går inte. Vissa förstärkare eller eventuellt tredjepartsdockor kan visa "egna menysystem" som visar vilken låt som spelas o s v, men att får upp menysystemet från iPoden på en TV går inte.

Den här t ex har något eget menysystem, men då måste du även ha Onkyos förstärkare:

Onkyo Europe - UP-A1

In Extended Mode, the UP-A1 incorporates an onscreen display (OSD) function that enables you to easily navigate and select video and audio content viewed on a connected display. Using this mode, you can browse your iPhone or iPod content using the keys on your A/V receiver’s remote controller. Note: Extended Mode is available only on compatible A/V receivers.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-04-07 21:35

Känns ju rätt meningslöst och ha en iPOD docka med fjärr när man ändå måste gå fram till iPODen varje gång man ska byta album eller liknande.

Fick ju använda en hel del våld för att komma in i förpackningen så att byta dom kan man väl glömma

Känns ju rätt meningslöst och ha en iPOD docka med fjärr när man ändå måste gå fram till iPODen varje gång man ska byta album eller liknande.

Fick ju använda en hel del våld för att komma in i förpackningen så att byta dom kan man väl glömma

Ja det är rätt surt att det är så, men så har det alltid varit. Att läsa recensioner på iLounge innan man skall köpa iPodtillbehör rekommenderas.

Ja den lär du inte kunna byta.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-04-07 22:50

Har läst på lite grann, inte tillräckligt

Följdfrågan är, finns det några möjligheter att få fram en meny med någon dockstation. Eller måste det till någon förstärkare med inbyggd iPOD support ?

Är det lika dålig onscreen support på samtliga iPOD'ar ?

Läste om NAD's iPOD docka och det är inte helt enkelt och veta exakt vad dom menar.

Har läst på lite grann, inte tillräckligt

Följdfrågan är, finns det några möjligheter att få fram en meny med någon dockstation. Eller måste det till någon förstärkare med inbyggd iPOD support ?

Är det lika dålig onscreen support på samtliga iPOD'ar ?

Läste om NAD's iPOD docka och det är inte helt enkelt och veta exakt vad dom menar.

Vet inte vad det finns för dockor som i sig själva ger ett OSD, utan en förstärkare, men jag googlade åt dig:

http://www.google.com/search?client=safari&rls=en&q=ipod+dock+with+OSD&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Det har aldrig funnits någon OSD från någon iPod, som jag skrev innan. Det krävs något tredjepartssystem för det.

Angående NAD så står det rätt tydligt på deras hemsida:

Control and Display of iPod media on NAD models with a Data Port.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-04-07 23:20

Hade hoppas på lite billigare lösningar. Verkar som man får ge upp det är och köpa nån media extender.
Tack för hjälpen iallafall.

• Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2010-04-22 20:55

OnkyoDS-A3 Onkyo Europe - DS-A3 någon som vet om OSD fungerar
med en iPOD 120GB Classic 6th gen ?

1
Bevaka tråden