Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur förminska flera bilder i Photoshop CS4?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ragunda
  • 2010-04-09 18:06

jag hittar hur många sidor som helst som tipsar om hur man gör flera bilder mindre men inga beskrivningar som jag förstår så är det någon som kan beskriva så jag fattar snälla för jag blir galen när jag sitter och lägger upp bilder på hemsidan för det är så många och ett jäkla fifflande.

Så om man har en mapp med ex 100 bilder där alla bilderna är på 2,4 mb etc hur gör jag dessa lagom stora för dom inte ska dra ner hastigheten på min hemsida. och vilken storlek rek ni på bilderna?
Jag hade velat ha dom i unj samma bredd som ramen om forumet här så man ser vad som finns på bilderna då det är en del som är detaljrika.

Det finns en funktion under Scripts i Filemenyn som heter Image Processor. Den är ganska självförklarande i hur den fungerar och där kan du ställa in vilken mapp du vill plocka bilderna från och vart du vill spara ner dom. Du kan själv välja maxstorlek på bredd och höjd. Forumet håller 780 pixlar i bredd. Vill du även ha ner tyngden på bilderna rekommenderar jag att du spara på 9an av 12 steg. Har du något favoritmacro kan du även ställa in så det används, jag brukar skärpa till mina bilder därav Sharpen for web på min.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-09 19:51

... de eller vanliga macron.

  • Medlem
  • Ragunda
  • 2010-04-09 20:00

magnus, fasiken du får en liten blöt smack på din fina rumpa för det där
stort tack du har räddat min helg som annars hade gått åt till att leta detta problem

1
Bevaka tråden