Jag har också en PB 12" och allvarligt talat så var jag faktiskt ganska missnöjd när jag fick den.
Har alltid kört "budgetmacar" innan (gamla G3:or) och när jag slängde ut 23000:- för den här så var det inte en "wovupplevelse" som jag hade väntat mig direkt men nu känns allt mycket bättre.
Det har tagit ett tag att bli van med OS X (som jag fortfarande har en hatkärlek till) och pga att den inte bootar in i OS 9 så är jag ju tvungen att vänja mig.
Saken är dock att den har växt och växt med varje vecka som går. Det lilla formatet är extremt behändigt. Ibland på spårvagnen när jag letar efter något i min väska så märker jag att jag precis flyttade en dator för att hitta det. Extremt liten och behändig alltså. Skärmen är väl inte superbra egentligen men jag har vant mig och när jag tittar på andra bärbara datorer så märker jag att den faktiskt inte är sämre utan ungefär lika bra.
Förutom en massa problem med OS X (som beror på mig, inte på datorn) så funkar den felfritt. Den är snabb och kör allt jag behöver utan att tveka en enda gång.
Den enda nackdelen är att den inte bootar in i OS 9. Om den hade gjort det så hade jag säkert använt OS X ändå men just för att jag inte kan använda OS 9 så saknar jag det.
Köp en direkt men om du har pengar så ska du köpa en extern skärm, tangentbord och mus också (eller en 15").