Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min 3GS telefon fastnar i bootloop!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2010-04-14 16:00

Det hela började med att jag skulle installera Opera mini och telefonen hängde sig i installationen och jag resetade den. Sen ville den inte starta utan bara fastnade med äpplet och startade om efter ett tag.

Lyckades komma in i DFU mode och göra en custom installation med pwnage tool, som fungerade. När jag sedan skulle installera blacksnow så blev det krash igen och jag fick reseta den med samma resultat.

Efter några ominstallationer testade jag att låta bli att försöka installera någonting och bara testa att göra en omstart efter nyinstallationen, och den hamnade direkt i samma bootloop när jag startade den igen.

Sjuuukt störigt, har googlat en massa och inte hittat något vettigt, annat än att det kan uppstå en bugg vid krashande installationer av program som låser den i en bootloop. Men detta ska ha att göra med att det ligger en ofullständig installation kva, vilket inte borde vara fallet när jag gjort en ominstallation av OS.

Att göra en ominstallation orginal med itunes, kommer installera nytt baseband på den väl?

En kompis hade detta problem och jag löste det genom att låta den stå med iTunes igång och stå och boota om och om och om igen. Tillslut kom den igång (detta tog ca 2timmar).

• Medlem
  • Lund
  • 2010-04-14 17:15

ok, testar detta då...

• Medlem
  • Lund
  • 2010-04-14 21:40

Näääää, boot boot boot i sex timmar nu, inkopplad till dator med Itunes igång.

• Medlem
  • Lund
  • 2010-04-15 00:54

Framgång!! Lyckades lägga in 3.1.2 med cydia servern länkat till itunes och JB med blackrain igen.

Jag har samma problem på senaste tiden. Har försökt restora mot 3.1.2 (behöver en unlock för att köra tele2) Med 0 framgång. Du skulle inte kunna lägga upp instruktioner på hur du gjorde med cydia länkat till itunes osv?

Vore mycket tacksam!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 21:40
Ursprungligen av erosvall:

Jag har samma problem på senaste tiden. Har försökt restora mot 3.1.2 (behöver en unlock för att köra tele2) Med 0 framgång. Du skulle inte kunna lägga upp instruktioner på hur du gjorde med cydia länkat till itunes osv?

Vore mycket tacksam!

Har du uppdaterat din 3GS till 3.1.3 av misstag? Se hit! - iPhoneinfo.se

Oroa dig inte för att guiden verkar vara riktad till dem som råkat uppdatera till 3.1.3, den fungerar precis lika bra för dig som bara vill återställa till 3.1.2 igen

Jag tackar och bockar! Du har precis gjort min kväll!

1
Bevaka tråden