Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spara DV-inspelning som mp3?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag och mitt band har spelat in en livespelning vi har gjort med en DV-kamera av modell billig. Bildkvalitén blev kass men ljudet helt ok på vissa låtar. Nu skulle jag vilja separera ljudet och spara det som mp3. Finns det någon som har ett hett och enkelt tips?
Jag har importerat det in i iMovie och där finns en funktion som säger "Ta loss ljudet" men man verkar inte kunna spara det. Jag hittade en tråd på engelska här . Men det är en 5 år gammal version de pratar om och jag kan inte hitta det i min. Kan någon svara på om jag kan fixa detta med mina befintliga program. Jag har en 24" iMac med Mac OS Leopard 10.5.8 + iLife-paketet och Logic 8 till hands.

Tack på förhand!

Ursprungligen av Bestefar:

Hej!

Jag och mitt band har spelat in en livespelning vi har gjort med en DV-kamera av modell billig. Bildkvalitén blev kass men ljudet helt ok på vissa låtar. Nu skulle jag vilja separera ljudet och spara det som mp3. Finns det någon som har ett hett och enkelt tips?
Jag har importerat det in i iMovie och där finns en funktion som säger "Ta loss ljudet" men man verkar inte kunna spara det. Jag hittade en tråd på engelska här . Men det är en 5 år gammal version de pratar om och jag kan inte hitta det i min. Kan någon svara på om jag kan fixa detta med mina befintliga program. Jag har en 24" iMac med Mac OS Leopard 10.5.8 + iLife-paketet och Logic 8 till hands.

Tack på förhand!

Jag hittade det hela, behöver ingen hjälp. Men om någon annan googlar och undrar samma grej så kan jag ju tala om hur man gör det omständigt för sig.

1. I iMovie väljer man uppe i menyn Dela> Exportera med Quicktime..> Man väljer i "Export:" Ljud till AIFF.
2 Öppna iTunes Arkiv> lägg till i biblioteket> välj filen du exporterade från iMovie.
3 Gå till Avancerat> skapa Mp3 version.

Vips var det klart!

1
Bevaka tråden