Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudfil från mms till datorn

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har fått en ljudfil skickad till mig i ett mms till min iPhone 3GS. Jag vill ha in denna i datorn så att jag kan göra om det till en ringsignal. Problemet är att filen inte går att flytta, inte ens internt på telefonen. Allt som går är att spela upp filen direkt i meddelandekonversationen.

En tanke var att maila den till mig via mailen på telefonen, men när man kopierar filen är det bara namnet på den i ren text som klistras in.

Några tips?

Vad händer om du fyller i mailadressen istället för mobilnummer om du vidarebefordrar MMS:et?
De flesta operatörer har funktionen att man kan messa till mailadresser.

Den skickar bara namnet på filen ändå...

Har löst det genom att en annan person mailat filen till mig, men har ännu inte lyckats lista ut hur jag omvandlar det till en ringsignal i iTunes. Funktionen "konvertera till AAC" som jag hittar när jag googlar på det verkar inte finnas på min iTunes (version 9.1.1).

Ursprungligen av leijoninna:

Den skickar bara namnet på filen ändå...

Har löst det genom att en annan person mailat filen till mig, men har ännu inte lyckats lista ut hur jag omvandlar det till en ringsignal i iTunes. Funktionen "konvertera till AAC" som jag hittar när jag googlar på det verkar inte finnas på min iTunes (version 9.1.1).

En ringsignal är inte bara en AAC. I Garage Band kan du göra om filen till en ringsignal som sedan skickas in i iTunes. Fast nu är vi egentligen off topic när det gäller trådens egentliga ämne.

Fast det var ju det som var mitt slutgiltiga mål...

1
Bevaka tråden