Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya hörlursmodellen på iPhone 3G?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2010-04-20 18:09

Hejsan!

Jag fick ett set av den nya hörlursmodellen Apple-hörlurar med fjärrkontroll och mikrofon - Apple Store (Sverige) på ett garantiärende hos Telia. Problemet är att med iPhone 3G levereras denna modellen http://www.buyprc.com/images/Accessories/40019.jpg

Ljudet fungerar givetvis men telefonen reagerar inte på knapptryckningar på fjärrkontrollen.

Finns det någon väg förbi detta eller måste jag byta tillbaka till gamla modellen?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 18:16

Hej!

Tyvärr fungerar inte 3GS hörlurarna (mic med volymkontroll) på iPhone 3G. Du får nöja dig med den gamla varianten (med mic och låtbytarknapp).

Mvh Olof Bergström

Hmm, mittenknappen borde väl fungera eller? Volymkontrollen gör ju inte det, men mittenknappen...?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-04-20 18:26

Tyvärr fungerar inte den heller. Varför det är så kan jag inte riktigt svara på. Det kan ha något med att dom införde röststyrning på 3GS:en. Dom var helt enkelt tvungna att göra om hela fjärren.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2010-04-20 18:40

Trist för mig men ännu tristare för Telia som nu får kassera ett par fullt fungerande hörlurar och ge mig ett par nya av den gamla modellen..

Tack för supersnabba svar btw!

• Medlem
  • 2010-04-20 18:49

Är det ludd i botten av hörlursuttaget? (Kolla med nål. Det kan vara pilligt och ta ett tag att få upp) Det ger nämligen samma problem.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2010-04-20 19:22

Jag gjorde ren hörlursuttaget på min iPhone 3G häromdagen från ludd. Fungerar klockrent efteråt.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2010-04-20 20:57

Hahaha!! I hålet fanns en luddtuss GRANDE, nu fungerar det o svara och play/pausa, men tyvärr inte volymjusteringen, men det är väl bara 3GS'en som har den funktionen antar jag..

Då var det förmodligen inget fel på mina gamla, så det kan gå...

TACK för tipset!

1
Bevaka tråden