Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MiniDisc och G5

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kommer man kunna plugga in sin MiniDisc med optisk kabel in i G5:an och tanka över inspelat material.

Om det nu fungerar, har någon ett bra tips på ett gratis eller snuskigt billigt program till OSX som är lämpligt att använda när jag tankar över ljud från MiniDiscen till datorn. I mitt fall handlar det om råmaterial med atmosfärljud och intervjuer som jag vill kunna redigera, mixa ihop flera spår och så. Slutresultat ska användas under bildvisningar och senare kanske på webben.

Programmet får inte vara för anvancerat att använda då jag inte har någon direkt kunskap om arbeta med ljudproduktion.

Som jag har förstått så är dessa optiska utgångar, lkudutgångar. M.a.o. du spelar din låt i tex. iTunes och spelar in den med MiniDisc-spelaren. Tanka går troligt inte.

• Medlem
  • 2003-08-13 15:10
Citat:

Skrevs ursprungligen av Micke W
Som jag har förstått så är dessa optiska utgångar, lkudutgångar. M.a.o. du spelar din låt i tex. iTunes och spelar in den med MiniDisc-spelaren. Tanka går troligt inte.

Det är ju optisk ingång också!?

Du kan läsa här:
http://www.minidisc.org/

Jag hade tänkt säga "optiska gångar" för att täcka både in och ut, men hade lite bråttom...

Men då måste det väll gå att få in ljud från MiniDisken om det finns optisk ingång, vad ska man annars ha ingången till?

Självklart går det att SPELA IN (realtid) men inte tanka över i xx hastighet.

1
Bevaka tråden