Har snart suttit i 6 timmar och dragit i trådar för att lösa mitt problem.
Mitt Xbox Live har börjat tjaffsa sedan två dagar tillbaka. Jag har haft samma utrustning i 1 år bortsett från min nya iMac 27". Jag har alltså inte ändrat något.
Men numera kommer jag inte in på Xbox Live. Supporten på Microsoft har varit tillmötesgående, men kunde inte lösa problemet. Felmeddelandet lyder att jag har en internetuppkoppling - men kan inte ansluta till Live.
Alla portar är upplåsta numera, men det fungerade finfint förut utan Live. Nu ikväll kom jag in på LIVE när jag stängde av min dator (?!).
Tidigare idag gick det att ansluta förbi routern, alltså från väggen till Xbox - men nu säger den att jag har något fel på MTU - som ska vara högre än 1300 något.
Jag har pratat med Netgear, även dom har bra support men kunde inte lösa problemet.
Jag ringde Blixtvik, min leverantör av bredband. Dom visste inte ens vad MTU var för något...
Tips någon?