Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Korta frysningar av 3Gs

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Iphone 3Gs fryser/hänger sig korta stunder då de inte går att göra något, alla tryckningar jag gör under tiden den är fryst/hängt registrerar den och utför så fort den fungerar igen. Jag har återställt telefonen men problemet försvinner inte. någon som vet vad de beror på och om de gå¨r att lösa, måste man lämna in den?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 11:39

Både min tjejs 3GS och min 3G gör samma sak som du beskriver.

Dock fungerade min bra ett tag efter en återställning.

Har inte undersökt det så mycket men ibland undrar jag om det kanske handlar om någon app som klyddar. Eller om t.ex. har push-notiser på många appar som uppdateras samtidigt eller något sånt.

Har exakt samma problem med min 3GS, och precis som för Kajan blir det bättre ett tag efter återställning, men sen blir det samma visa igen. Hade problemet även på 3.1.2.

Senast redigerat 2010-04-26 13:09
  • Medlem
  • 2010-04-26 13:08

Samma problem här med en 3GS.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-04-26 14:09

Här har ni en till med samma problem.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-04-26 15:47

Har också samma problem på en GS. Oftast är det i viloläge den har segat ihop, ibland går den inte att låsa upp genom att dra på skärmen, ibland tänds inte ens skärmen. Varar 10-15 sekunder sen lossnar allt a'la ketchupeffekten.

Många med samma problem men ingen lösning alltså? Någon som pratat med sin operatör eller Apple?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 17:39
Ursprungligen av Mattias Svensson:

Många med samma problem men ingen lösning alltså? Någon som pratat med sin operatör eller Apple?

Har precis postat om det i http://www.99.se/operatoerer-abonnemang/270397-fraga-telia-6.html#post1891171

Även jag har Telia, om det nu skulle ha med det att göra.

Händer mig med.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-04-26 18:10

Jag har telenor däremot

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-04-26 18:26

Tror ju inte operatören har något direkt med det att göra. Men dem flesta av oss har ju köpt telefonen hos en operatör så det är ju deras business på det sättet.

Starta om iPhonen om det händer ofta så kan det bli lungt ett tag igen. Min oventenskaplig iaktagelse.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-26 21:09

Har någon återställt utan backup?

Jag har TRE och upplever samma sak jag, kan inte dra sliden ibland när det ringer.
Hjälper dock att trycka en gång på hemknappen innan sen dra sliden..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-04-28 22:40

Samma problem för mig. Bor i Danmark och har 3 (dk) som operatör. Jag inbillar mig att problemet inte finns i flight mode.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-05-01 15:07

Samma problem för mig, men efter en omstart så går den bra i 14 dagar till... faktiskt så är det rekomenderat att efter man installerat eller uppdaterat någon app så skall man starta om den, kanske inte så konstigt att de smålaggar efter 10 installationer

  • Medlem
  • 2010-05-01 22:14

3GS ska kunna frysa medan den byter basstation den är uppkopplad mot.

Detta är ett omtalat "problem" och egentligen enda bristen telefonen har. Problemet uppenbarar sig när man befinner sig i områden där telefonen växlar mellan Edge och 3G-nät, ofta på tåg eller på buss.

Problemet är tydligare för de användare som befinner sig i områden där telefonen tvingas att växla täckning ofta. Frysningarna är allt från 5-20 sekunder, telefonen registrerar all knapptryckningar under tiden den är låst och dom kommer sen som ett brev på posten när låsningen släpper.

Jag hoppas Apple känner till detta och löser den med den nya mjukvaran som kommer till sommaren.

Edit; Jag har haft 4 olika iPhone´s och alla har haft samma beteende.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-07 09:09
Ursprungligen av gsandlund:

Detta är ett omtalat "problem" och egentligen enda bristen telefonen har. Problemet uppenbarar sig när man befinner sig i områden där telefonen växlar mellan Edge och 3G-nät, ofta på tåg eller på buss.

Problemet är tydligare för de användare som befinner sig i områden där telefonen tvingas att växla täckning ofta. Frysningarna är allt från 5-20 sekunder, telefonen registrerar all knapptryckningar under tiden den är låst och dom kommer sen som ett brev på posten när låsningen släpper.

Jag hoppas Apple känner till detta och löser den med den nya mjukvaran som kommer till sommaren.

Edit; Jag har haft 4 olika iPhone´s och alla har haft samma beteende.

Har förklarat ett antal gånger att jag anser att det inte är detta som är problemet. För den gör det precis när som helst var som helst... och dem flesta av gångerna hemmavid, antagligen för jag spenderar mest tid där.

Jag vet om att där blir en "glitch" när den måste byta nät. Och som jag har sagt att det har kommit först nu på senare tid har inte varit så innan.

Någon har frågat tidigare om det är någon som har återställt telefonen UTAN backup. Finns det någon möjlighet att återställa telefonen och sen köra med den så ett tag och se. För att senare lägga in backupen man har?

Ursprungligen av Kajan:

Har förklarat ett antal gånger att jag anser att det inte är detta som är problemet. För den gör det precis när som helst var som helst... och dem flesta av gångerna hemmavid, antagligen för jag spenderar mest tid där.

Jag vet om att där blir en "glitch" när den måste byta nät. Och som jag har sagt att det har kommit först nu på senare tid har inte varit så innan.

Någon har frågat tidigare om det är någon som har återställt telefonen UTAN backup. Finns det någon möjlighet att återställa telefonen och sen köra med den så ett tag och se. För att senare lägga in backupen man har?

Håller med här. Hade inte problemet på min 3G och hade inte problemet på min 3GS i början heller. Det dök upp någon gång efter uppdaeringen till 3.1.2 tror jag.

Jag har också detta fenomen och i mitt fall stämmer det som nämnts tidigare. Det är när telefonen byter mellan GSM/EDGE och UMTS/HSDPA. Den byter tillbaks till 3G efter avslutat samtal och det är då den inte reagerar på någon input överhuvudtaget i ca 15 sekunder. Efter detta så spelas mina knapptryckningar upp...

Häromdagen stod jag utomhus med riktigt bra täckning (jag tolkar 6,380 Mbit/s via bredbandskollen som bra...) och skulle ringa några samtal. Efter tre samtal och lika många "frysningar" stängde jag utav 3G och provringde ett par samtal till. Problemet var som bortblåst. Slog sedan på 3G igen och nu har det funkat felfritt i några dagar. Nästa gång det sker ska jag stänga utav och slå på 3G igen. Antagligen visar sig inte problemet på ett par dagar igen tills det är dags för samma procedur igen

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-05-07 09:10

Aha, förklarar varför fenomenet oftast uppträder på jobbet där jag på grund av taskig täckning växlar mellan 2G och 3G.

1
Bevaka tråden