Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppkoppling till WiFi - Mac Mini som router

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har försökt reda ut djungeln av inlägg på internationella forum och den enda tråd (WiFi-problem) som finns här, utan att känna att jag riktigt har blivit klokare. Ber därför om ursäkt ifall detta upplevs som en dubbelpost, och tar gärna hänvisning till lämplig tråd i sådana fall.

Hursomhelst så har jag alldeles nyligen köpt en iPhone 3Gs, och vill ansluta den via WiFi till mitt befintliga hemnätverk. Det som är problemet är att trots att routern (i detta fall en Mac Mini med trådlös internetdelning) befinner sig alldeles i närheten av telefonen, och telefonen befinner sig bredvid min MacBook som har alldeles perfekt mottagning, så får jag mycket svag signalstyrka och huvuddelen av tiden går det mycket långsammare och framförallt instabilare än om jag låter den välja 3G-uppkopplingen.

Sålunda, det har inte att göra med avståndet till routern eller att signalstyrkan skall vara för svag, för det är samma problem oavsett om jag står längst bort i lägenheten eller 2 steg ifrån.

Både router och telefon är ju Apples, så tycker inte att de borde ha någon större konflikt mellan sig, och det fungerar klockrent med min MacBook.

Någon som vet vad detta beror på, och ännu hellre har en lösning på problemet?

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-01 14:39

Har du testat att använda wifi någon annanstans med telefonen?

Nej tyvärr har jag inte hunnit med det, dock så har sambons iPhone precis samma problem, så jag tror inte att det sitter i hårdvarufel hos telefonen.

1
Bevaka tråden