- newcastle
- Medlem ●
- Göteborg
Intresserad av att gå med, men har begränsat kunnande om Göteborgs pub/krogvärld.
Skall finnas ngt ställe i höjd med Järntorget som har mängders med sorter av öl ...
Ngn annan kan säkert prestera ett namn, humhum hum arms nånting?! Bishop Arms?
Superbt sortiment och trevlig personal : Rover, Andra långgatan.
Belgiska specialiteter m m: Tre små rum, Mellan Avenyn och "Gallerigatan'.
Norra Europas största Tequilabar (japp, riktiga sorter kan drickas som whiskey och cognac): Grill del Mundo, Stora Teatern till 29 maj om inget händer.
Bästa köttbullarna: Karlssons garage, Linnégatan.
Bästa avskildheten: Bishop Arms (längst in) / Grill del Mundo (överallt)
Sämsta ordvitsen: The Flying Scottsman, mellan Avenyn 1 & 3 (McPub)
Tycker att vi prelbokar Bishops Arms på Järntorget. Stor uteservering där också. Vi behöver väl ett datum också. Mitt förslag är onsdag 19/5 klockan 18:30.
Bra initiativ, jag kommer, men just den onsdagen blir det för min del först strax över halvåtta jag dyker upp.
Jag räknar till fyra säkra (newcastle, NBK, IngoX, DrDip) och två intresserade (Goflorp, Piggelin). Själv hinner jag numera till 18.30.
Så därför beslutar jag härmed enhälligt att jag sitter på Bishop Arms Järntorget kl 18:30 imorgon iklädd ensvart 99mac T-shirt. Om jag får sällskap till ölen blir jag glad!
Vore kul att ha en MacPub i Göteborg igen... Har varit på några (den första var 1954) ...
MacPub i Gbg år 1954? Jisses - samma år som lille Steve avlades! Var du rentav inblandad som katalysator i den reaktionen?
...
Så därför beslutar jag härmed enhälligt att jag sitter på Bishop Arms Järntorget kl 18:30 imorgon iklädd ensvart 99mac T-shirt. Om jag får sällskap till ölen blir jag glad!
...?
Har inte varit inne här på några dagar och trodde att det hade runnit ut i sanden... Frugan skall på möte och jag hoppas att hon kommer hem så att jag hinner till 18:30. Vore bra om du eller någon hade en 99mac-T-shirt att ta sikte på. Själv kör jag med svart gubbkeps, jeans och någon tjusig skjorta.
Jag dyker också upp imorrn!
Det var riktigt trevligt! Tack alla, jag blev allt lite hooked på den där iPadden!
Tack boyz för en trevlig kväll.
grymt mycke kudoz till Agressive som hade med sig iPaden. Kul.
Mycke har man läst om den, men det var riktigt roligt hålla i den själv. Den var tyngre än jag trodde.
Såg mig själv på bilderna, fan vad fet man ä ....