Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela uppkoppling från iPad 3G?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet i fall man kan använda iPad 3G till "tethering" likt man kan med iPhone?

Är lite sugen på att använda mitt abb för mobiltbredband, men vill ju fortfarande ha möjligheten att koppla upp mig via min MBP. Så min tanke va att ersätta dongeln med iPaden..

För man kan väl bara ha ett "tvillingkort" (det använder min flickvän)?

Jag har Telenor!

Nej

(I sann Jobsstil:)

Men lite mer information här:
Steve Jobs till svensk: Ingen Ipad-tethering - IDG.se

Ursprungligen av BlackSmp:

Nej

(I sann Jobsstil:)

Men lite mer information här:
Steve Jobs till svensk: Ingen Ipad-tethering - IDG.se

Har kollat länken, och jag förstår det som att man inte kan koppla upp iPad wifi med en iPhone.

Min fråga gäller i fall man kan använda iPad 3G & dela till en dator!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-02 22:06

och jag nynnar glatt vidare...

Sant. Jag missade det;)

Sorry.

Jag har för mig att jag har sett en länk som visar att internetdelningsvalet inte finns på en iPad 3G men hittar inte tillbaka till den länken nu.

Ursprungligen av BlackSmp:

Sant. Jag missade det;)

Sorry.

Jag har för mig att jag har sett en länk som visar att internetdelningsvalet inte finns på en iPad 3G men hittar inte tillbaka till den länken nu.

Inga problem!

Ja ja, det blir nog ännu ett abonnemang.:$

Man kan tydligen använda wifi-tethering mellan en iPad och en Androidtelefon (endast läst om HTC Desire till en iPad: Wifi Tethering on rooted desire - Android @ MoDaCo )

Samma misstag som jag gjorde:) Ursprungsfrågan var om iPaden kunde dela ut sitt 3G nätverk, inte tvärtom

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-08 10:35

Precis som på iPhone så krävs det att du jailbreakar din iPad för att det skall gå att dela ut iPadens 3G-uppkoppling till andra enheter. MyWi fungerar alltså även på iPad 3G

Ursprungligen av FreddeB:

Precis som på iPhone så krävs det att du jailbreakar din iPad för att det skall gå att dela ut iPadens 3G-uppkoppling till andra enheter. MyWi fungerar alltså även på iPad 3G

Kanske inte riktigt trådens ämne men jag kan dela ut mitt internet från min "låsta" iPhone till andra enheter, dock inte till min iPad

Ursprungligen av amonamarth:

Kanske inte riktigt trådens ämne men jag kan dela ut mitt internet från min "låsta" iPhone till andra enheter, dock inte till min iPad

Ja att tethering fungerar vet vi ju, men du måste jailbreaka iPhone om du vill kunna dela ut anslutningen via WLAN, vilket var vad FreddeB syftade på.

Ursprungligen av Capeman:

Ja att tethering fungerar vet vi ju, men du måste jailbreaka iPhone om du vill kunna dela ut anslutningen via WLAN, vilket var vad FreddeB syftade på.

Fast det som trådskaparen undrar över är väl om det går att använda ipaden för tetheringen med MBP istället för iphonen?

Ursprungligen av poseidon84:

Fast det som trådskaparen undrar över är väl om det går att använda ipaden för tetheringen med MBP istället för iphonen?

Exakt!;)

Ursprungligen av poseidon84:

Javisst, jag svarade bara på ett inlägg. Om en annan sak. Ett sidospår.

Låter som ännu en avgift, det blir en del sim-kort!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-09 01:55

och det var det jag svarade på...

MyWi är helt ointressant, så det är bara att gratulera operatörerna!

Jag erkänner mitt misstag.

1
Bevaka tråden