Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka med iCal

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett rätt konstigt problem.
Jag äger en iPhone, en iPad och en MacBook.
Skriver jag in en händelse i kalendern på iPaden och synkar med datorn så stannar den kvar i iPaden och förs inte över till datorn. Det är konstigt, men det blir konstigare..!
Synkar jag sen iPhonen mot datorn så lägger sig den nyskapade händelsen från iPaden på iPhonen!
Det innebär alltså att på något sätt måste händelsen ha synkats till datorn, utan att visa sig, för att sedan skickas vidare i iPhonen. För jag har inte dom inkopplade samtidigt.

Väldigt konstigt och jobbigt eftersom att jag gärna vill att händelser som jag skapar på iPaden ska finnas med i datorn också..

Låter konstigt, men kan tipsa dig om mobileme. Då kan du synka allt med alla prylar

Ursprungligen av poseidon84:

Låter konstigt, men kan tipsa dig om mobileme. Då kan du synka allt med alla prylar

Jag har MobileMe (men har glömt bort möjligheten att kunna synka! ) hur lägger jag upp det? Det är inte med exchange då antar jag?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 11:16

Det finns ett eget val för MobileMe under kalendrar. Både på iPhone och iPad

Har lagt upp MobileMe nu och det är smidigt. Men inte heller det funkar som det ska. Om jag tar bort en händelse på datorn så försvinner inte den från varken iPhonen eller iPaden. Är det inte inställningsfråga eller är det bara skumt?
Sen synkar inte datorn dom nya händelserna som jag gör på varken iPaden eller iPhonen.
Så från dator till enheterna funkar bra (så länge det handlar om att lägga till, inte ta bort) och mellan enheterna funkar också bra. Men från iPhonen/iPaden till datorn funkar inte...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-03 13:28

Vågar inte chansa, men jag TROR att jag läst något om "reset sync history" för att det ska lösa sig, googla och se om du hittar något - som sagt JAG är osäker så testa inte om du inte fått det från en till källa innan.

1
Bevaka tråden