Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac 2400xt vs macbook pro 320m

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-04 03:02

Försökt söka omkring i forumet men inte lyckats finna någon infomation som kunde hjälpa. Så jag ber om ursäkt i förväg om jag frågar gamla frågor.

Men jag har för närvarande en iMac med ett 2400xt som jag har funderat på att byta ut mot en mbp och jag skulle vilja veta om någon vet hur prestanda skillnaden är mellan grafikkorten. Försöker inte vara en storspelare med den men vill ändå kunna spela valve spelen nu när steam släpps. Inte heller kul att betala för att få en slöare dator.

Hoppas att någon vet och tack i förhand.

(ber om ursäkt för potentiella stavfel då inlägget är skrivet på telefonen )

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-04 22:12

Här finns lite fakta: Notebookcheck: NVIDIA GeForce 320M
Chippet finns på tredje platsen nerifrån under Class 2 i listan till höger (som jag tror är en ranking av nåt slag). Precis ovanför finns "Mobility Radeon HD 2600", vilket jag tolkar som att chippet är något starkare än ditt HD2400XT.

Hmm även om 320m kanske är lite starkare än ditt gamla kort så skulle jag inte hoppas allt för mycket på prestandan när Portal 2 kommer senare i år. Det är fortfarande en integrerad grafikkrets som använder sig av det tillgängliga ram-minnet i systemet. Det är ett stort priskliv för att komma upp till en 15" mbp, men den klarar nog av steam-liren aningen bättre. Tyvärr är den heller inte lika portabel som 13" är

1
Bevaka tråden