Har varit Mac-fantast nu i 3 år så räknar mig fortfarande till nybörjarna när det gäller Mac. Men denna communityn som mer eller mindre ofrivilligt på något sett har hamnat i är ju också, förutom Apples produkter och OS X, en stor anledning att det är roligt på Mac-sidan.
Skulle sälja mina Beats hörlurar. La in en annons på blocket där jag ville ha 2500 EJ prutbart. La in en annons här på 99an där jag bara skrev 2500. Tänkte att med en annan mac-människa går det alltid att diskutera pris.
Så får jag svar på min annons på blocket en snubbe som skriver att han kan tänkas ge 2200 för dem. Vilken idiot tänker jag då jag har skrivit "ej prutbart" men efter en stund så upptäcker jag att han verkar vara mac-fantast och vi börjar snacka och efter en timme var han hemma hos mig. Jag sålde ett par lurar för 2300 spänn och han stannade i över 1 timme hos mig och snackade mac.
Han hade själv switchat för 3 - 4 år sen och sedan dess lagt ut nästan 100 000 kr på Apples produkter. Fan man blir nästan tårögd
Ofrivilligt eller ej till denna typ av mac-community... but i like it
En liten trevlig historia tyckte jag...