Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube enbart "Youtube mobile"?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-05 14:13

Hej

Jag har märkt att inte alla Youtube-videos tycks vara tillgängliga via Youtube-appen. Sökresultaten är inte samma som när jag söker på datorn. Det verkar som att bara de videos som är tillgängliga via Youtubes mobila site (m.youtube.com) är tillgängliga, och det är inte alla.

Prova till exempel Lady Gaga - Telephone-musikvideon. Den finns inte i YouTube-appen. Googlar du den i Safari finner du den i sökresultaten, men när du klickar länken startar Youtube-appen och säger att den inte går ladda. Går man in på m.youtube.com i iPad-Safari tycks innehållet där stämma överens med vad man hittar i appen, och den säger att exvis nämnd video är inte tillgänglig i mobila youtube.

Är ni av samma erfarenhet? Testa med ovan nämnda exempel om ni inte märkt av det. Om det stämmer är det riktigt dåligt då jag ogärna browsar Youtube på ipad med vetskapen om att det bara är en begränsad Youtube-version jag besöker.

1. Sluta youtubea sådan musik så ska allt lösa sig.

2. Det är ju välkänt att inte allt i YouTubes utbud finns med i den mobila varianten. Så har det ju alltid varit. Videos som är helt nyupplagda kan ta ett dygn på sig eller så att hamna i den mobila versionen.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-05 14:30

1. Visserligen , men nu var det ju bara ett pedagogiskt exempel hehe

2. Ja, välkänt att allt inte finns på youtubes mobila version, men inte välkänt att just iPad begränsas till den mobila versionen.

Nja jo. Det är ju samma innehåll som YouTube-appen som finns i iPhone och den har ju inte allt innehåll. Det beror ju på att YouTubes hemsida använder Flash och den mobila varianten/appen använder H.264, så allt material hamnar inte per automatik i appen. Jag tycker dock det är väldigt sällan man inte hittar det man söker efter i appen.

1
Bevaka tråden