Om ni byggt några lösningar som är tillgängliga för allmänheten, låt säga en webbshop, försök se till att urlen sprids så mycket som bara möjligt. Hjälp er kund att marknadsföra sin egen sajt, om det så behövs! Det är oerhört viktigt att den potentiella kunden ser att er s k "färdiga lösning" faktiskt används i verkliga världen och inte bara i teorin.
Det händer ofta att jag surfar in på en sajt, kikar runt efter produkten jag kom för, men sen kollar vilket system sajten är byggd på (det brukar vara ganska uppenbart när en sajt använder "färdiga lösningar"). Om nu sajten har några funktioner/tankesätt som tilltalar mig så klickar jag ofta vidare till företaget som byggt systemet och läser mer.
På det sättet har jag köpt två olika, visserligen små, lösningar på sistone. Att kunna skräddarsy en lösning är dock fortfarande allra viktigast och det man bygger kundrelationer på. Däremot kommer man långt på att kunna visa upp ett par schyssta exempel som andra redan sparar/tjänar pengar på. Ta hand om dessa kunder så pass väl att de marknadsför åt er, omedvetet eller inte spelar mindre roll.
Tillägg: Gick in på er sajt och såg att ni hade några kunder som kör era lösningar, bra! Mina tips blir dock mer allmänna nu.