Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken billaddare ska jag välja till iPhone?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Har någon erfarenhet med Apple iPhone 3GS billaddare?
Jag vill köpa en och har hittat en shop, men har inga erfarenheter? Kan ngn hjälpa mig? Vet ngn vilken är bäst?
Tack på förhand!

Apple iPhone Tillbehör - Mobiltillbehör - Köp Apple iPhone mobil tillbehör här!

Allihopa är bäst. Det är ingen rymdteknologi bakom dessa manicker. När det gäller sådan här elementär struntteknik så köper jag alltid det billigaste. :-D. Är svarta grejer något dyrare så tar jag det istället - alltså en estetisk bedömning. (vem vill ha vita laddare och sladdar?)

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-06 19:49

När jag köpte billaddare till min iPhone tänkte jag som Zimmerman att det är ju "elementär struntteknik". Jag köpte en billig laddare på ebay eller tradera för några tior. Den funkade utmärkt fram tills jag hade telefonen inkopplad när jag startade bilen. Telefonen dog direkt på grund av överspänning och var sedan stendöd. Jag manar därför till försiktighet när det gäller billaddare. Riktigt billiga exemplar har nog inte alltid ett överspänningsskydd (eller vad det nu är som hade kunnat förhindra strömspiken som uppstod). Ett högre pris är givetvis inte heller en garant för att det finns sådant skydd.

Nästa gång köper jag hos Telia och försäkrar mig om att de täcker eventuella skador som uppkommer.

Sådant där är Lotto. Priset har ingenting med händelsen att göra. Det är samma fabriker i Kina som gör innanmätet till nästan alla dessa laddare. Alla modeller har måndagsex oavsett pris. Dom billiga har inte fler måndagsex. Allt är Lotto. Köp billigaste möjliga. Köp istället två stycken

Ursprungligen av gaimasa:

När jag köpte billaddare till min iPhone tänkte jag som Zimmerman att det är ju "elementär struntteknik". Jag köpte en billig laddare på ebay eller tradera för några tior. Den funkade utmärkt fram tills jag hade telefonen inkopplad när jag startade bilen. Telefonen dog direkt på grund av överspänning och var sedan stendöd. Jag manar därför till försiktighet när det gäller billaddare. Riktigt billiga exemplar har nog inte alltid ett överspänningsskydd (eller vad det nu är som hade kunnat förhindra strömspiken som uppstod). Ett högre pris är givetvis inte heller en garant för att det finns sådant skydd.

Nästa gång köper jag hos Telia och försäkrar mig om att de täcker eventuella skador som uppkommer.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2010-05-07 09:58
Ursprungligen av Zimmerman:

Köp istället två stycken

iPhones menar du? Det var ju inte laddaren som gick sönder...

Griffin RoadTrip

En polare till mig är glad för sin Griffin RoadTrip with SmartScan.
Den kostar en slant.

Han låter hälsa följande: "Externa radiosändare kan ju göra det trångt i etern. (Dvs. ibland tappar den kontakten med din bilradio.) Och använder jag inte iTunes måste jag tala om för den en gång direkt efter start att den ska fortsätta sända på angiven frekvens. Sen fortsätter den att sända ända tills man avbryter den."

12-voltsladdare från MTU har 60 månaders utbytesgaranti och finns på Telia för 139:-

• Medlem
  • International user
  • 2010-05-06 23:56

Min pappas iPhone blev överhettad och kokt från en billaddare från OnOff. 199 kr kostade den. Så köp bara "välkända" märken är mitt råd.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 09:49

Här är ett alternativ för er som har två telefoner alt. iPhone och iPad som behöver kräm. Min bil (XC90) laddar både iPad och iPhone samtidigt utan problem men jag kan tänka mig att en bil med mindre batteri/generator kan ha problem med iaf iPaden så kolla detta innan du slår till

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-05-07 17:16
Ursprungligen av FreddeB:

Här är ett alternativ för er som har två telefoner alt. iPhone och iPad som behöver kräm. Min bil (XC90) laddar både iPad och iPhone samtidigt utan problem men jag kan tänka mig att en bil med mindre batteri/generator kan ha problem med iaf iPaden så kolla detta innan du slår till

iPadens laddare är på 10 W. Vilken bil klarar inte av 10 W? Bara parkeringsljuset drar betydligt mer....

Tjena!...hahha...vilka svar... )) tusen tack...så...jag skulle köpa två billiga eller en dyr billaddare )) i alla fall kommer jag att spendera pengar på en BRA billaddare dvs "välkända" märken

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 17:21

för skojs skull testade jag i våra 2:a bil, Nissan Almera 99:a. Den kunde inte ladda iPad + iPhone 3GS... jaja, folk får kolla med ZAGG innan de beställer

Är otroligt nöjd med min Griffin, ser så  ut som det är möjligt!

• Medlem
  • Arvika
  • 2010-05-07 19:19

Jag köpte min från telia för runt 150kr men efter två månaders användning och en uppdatering av min iphone 3gs i höstas (-09) så sa telefon: Tillbehöret är inte kompatibelt med iphone, och sedan slutade den ta emot laddning... vad göra åt sådana problem?

Ursprungligen av Corpze:

Jag köpte min från telia för runt 150kr men efter två månaders användning och en uppdatering av min iphone 3gs i höstas (-09) så sa telefon: Tillbehöret är inte kompatibelt med iphone, och sedan slutade den ta emot laddning... vad göra åt sådana problem?

http://www.99.se/iphone-mobiltelefon/277115-felmeddelanden-titt-taett.html

• Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-07 21:26

Rensa iPhonekontakten från 'fickludd'...

• Medlem
  • Arvika
  • 2010-05-08 09:26

Ofan, tack för hjälpen ska prova omg.

hej igen!

jag har köpt iPhone, iPod Laddare & Cigarettändarkabel - den är billig, men funkar bra - fortfarande

iPhone, iPod Laddare & Cigarettändarkabel - Vit

1
Bevaka tråden