Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gjort min telefon helt obrukbar?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-05-10 00:50

Hejsan,
Gjort en riktigt stor miss, och den var att pilla med saker jag inte förstår mig på... finns det något jag kan göra, eller är min telefon helt "brickad"?

Jag jailbreakade min iPhone 3GS med Spirit och allt var frid och fröjd, allt fungerade som det skulle men så ikväll så fick jag för mig att det skulle vara skoj att ladda ner någon motsvarighet till Cydia eftersom Cydia gått så segt och gett massa error rutor dem senaste dagarna, kom ihåg att jag tidigare använt blackra1n och går in för att läsa på blackra1n där det står att man kan ladda ner det via Cydia, fine tänker jag och laddar ner... telefonen hänger sig och jag får göra en softrestart, men inget hänger, allt som dyker upp på skärmen är äpplet och OS startar inte.. Jag gissar att det jag råkat göra är att jag försökt jailbreaka en telefon som redan var jailbreakad? När jag försöker återställa telefonen så hittar inte ens iTunes den utan den reagerar inte ens när jag kopplar in den..

Finns det något jag kan göra? Känner mig så dum och irreterad på mig själv

Jag vet hur dumt detta var, så det behöver jag inte höra igen..

Hoppas någon har nån ide

mvh Simon

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-10 07:14
Ursprungligen av Simpa85:

Hejsan,
Gjort en riktigt stor miss, och den var att pilla med saker jag inte förstår mig på... finns det något jag kan göra, eller är min telefon helt "brickad"?

Jag jailbreakade min iPhone 3GS med Spirit och allt var frid och fröjd, allt fungerade som det skulle men så ikväll så fick jag för mig att det skulle vara skoj att ladda ner någon motsvarighet till Cydia eftersom Cydia gått så segt och gett massa error rutor dem senaste dagarna, kom ihåg att jag tidigare använt blackra1n och går in för att läsa på blackra1n där det står att man kan ladda ner det via Cydia, fine tänker jag och laddar ner... telefonen hänger sig och jag får göra en softrestart, men inget hänger, allt som dyker upp på skärmen är äpplet och OS startar inte.. Jag gissar att det jag råkat göra är att jag försökt jailbreaka en telefon som redan var jailbreakad? När jag försöker återställa telefonen så hittar inte ens iTunes den utan den reagerar inte ens när jag kopplar in den..

Finns det något jag kan göra? Känner mig så dum och irreterad på mig själv

Jag vet hur dumt detta var, så det behöver jag inte höra igen..

Hoppas någon har nån ide

mvh Simon

Brickad beror ju på, är du beroende av unlock för att kunna använda telefonen?

Testat sätta den i DFU och se om iTunes hittar den?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-05-10 07:41

Fungerade bra när man satte den i DFU läge, trodde jag testat det innan men det kan jag ej ha gjort, tack Några timmar av skräckfylld sömn där.. !

1
Bevaka tråden