Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PDF-problem i Safari

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-05-16 12:18

Jag har mixtrat och gjort nåt galet. Kunde förut se PDF-filer direkt i Safari men nu kan jag inte se en endaste PDF på nåt vis... hilfe! :">

Har du möjligtvis varit på någon Adobe CS-paket?
I så fall kan du har fått in AdobePDFViewer.plugin
(Ingen fara - det är inget smittsamt)

Flytta eller kasta
/Bibliotek/Internet Plug-Ins/AdobePDFViewer.plugin

Kanske bästa att flytta ut den någonstans om det skulle visa sig att den behövs senare

  • Medlem
  • 2010-05-16 13:40

Tack för svaret. Har samma problem på jobbet, men inte hemma och har aldrig tagit tag i det. Skall testa ovanstående nästa arbetsdag!

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-06-12 11:30

Och så där ser det ut om jag går in och gör som de rekommenderar i tråden: http://www.99.se/adobe/254452-byta-pdf-visningsprogram-i-safari.html

Alltså att: Under preferences (inställningar) i acrobat finns en ruta där man kan välja om acrobat skall användas för att visa pdf i sin webläsare

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2012-06-12 11:24

Tjena!

Jag verkar ha samma problem. När jag ska öppna en pdf i en ny flik/fönster så är fönstret bara svart. Har tidigare kunnat öppna de utan problem men nu kan jag aldrig öppna någon pdf i Safari. Vissa pdf-länkar (tex på Loopia) kan jag inte klicka på för att hämta filen heller, så då är man lite körd.

Dator: Macbook Pro, köpt dec 2011, (Mac OS 10.6.8)

Jag har:
- provat att avinstallera adobe reader och kört utan, och installerat om och provat igen.
- uppdaterat Safari (har nu version 5.1.7)
- varit in och tagit bort (som det rekommenderas tidigare i tråden: /Bibliotek/Internet Plug-Ins/AdobePDFViewer.plugin
(och startat om datorn)

Please help me! Håller på att bli galen, då jag öppnar 10-15 pdf:er om dagen och det inte är super skoj att behöva hämta hem dessa hela tiden...

(OBS är inte super haj, så sorry om ni kommer få förklara lite övertydligt)

/Elin

1
Bevaka tråden