Gjort lite sökningar men inte funnit något liknande för aktuell modell (MacBook Pro mid 2009, 13").
Varje gång jag ska stänga skärmen/locket så knäcker det till i vänstra gångjärnet. Drar man ett par centimeter ner så knäcker det direkt, sedan om man dra lite till samma knakande och till sist om man har en halv till en centimeter längst ner så låter det som om grejorna ska knäckas av.
Lämnade in min idag då garantitiden börjar gå ut och problemet inte blir mindre, trots en del tips om att det är "självsmörjande" gångjärn, bull?!
Har googlat och det verkar finnas ett gäng med samma problem.
YouTube - MacBook Pro Hinge Problem "Snapping/Cracking" Noise
YouTube - 13" MacBook Pro Hinge Snap
Minns att jag hade problem med MacBook Air också, möjligt att Apple slängt i något budgetmaterial i gångjärnen?
Det hela löser sig säkert för min del men för er som har samma kan väl rapportera in? Några har även fått hela fästet att lossa till skärmen, detta efter garantitid så det kan vara värt att kolla upp.
En liten detalj jag noterat är att den svarta plasten som täcker merparten av gångjärnet, iaf mitten av skärmen längst ner, sitter lite mer till höger än vänster. Vet inte om det spelar någon roll men kan vara värt att nämna för er som vill jämföra problem.
Sitter och tjurar med en tacky netbook (dock av bättre rang) men jisses vad kasst windows är alltså. (Bara en personlig reflektion inget flamewar tack)