Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Erfarenheter av Comhem

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-05-17 06:05
Ursprungligen av Goflorp:

Hela området byter till Tele2; vi har RJ-45 uttag i lgh, ännu ej inkopplade, men det kommer väl vilken vecka som helst. Skall bli riktigt skönt.

Inte alls avis! Jag sitter mycket hellre och blir pungflådd av Com Hems oerhört prisvärda och driftsäkra abonnemang.

Erfarenheter av Comhem

Ursprungligen av Ylan:

Goflorp,

vet inte vad ditt problem är, men mitt löste sig när jag fick ett nytt modem från ComHem!

Vänligen, Ylan

Hela området byter till Tele2; vi har RJ-45 uttag i lgh, ännu ej inkopplade, men det kommer väl vilken vecka som helst. Skall bli riktigt skönt.

Dagens erfarenhet:

ComHem skickar ut ett mail till n antal kunder.

1) det står att jag som ny kund bl.a. Bl.a. Bl.a. (kund i två år)
2) tjänsten Spara smart är trygg, säker och smart
3) högst upp i ett email står mitt fulla personnummer
4) under står mitt lösenord till alla deras tjänster.

Telefonen är död. Bredbandet funkar sporadiskt....

3 och 4 var fullständiga nyheter för dem på kundtjänst...

De ringde tillbaka (till mobilen - hemnumret funkar ju inte) och sa att alla lösenord till tjänsterna Mina Sidor etc är nollställda och att brev skall ut med nya lösenord.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-05-21 16:00

Har Comhem 100/10 + kabeltv och har inte haft några större problem med varken stabilitet eller hastighet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-05-21 16:21

Hade även jag ComHem 100/10 innan jag flyttade utomlands och var toknöjd!

Comhem är klockrent...åtminstone i Sthlm innerstad. Har inte haft problem efter många år med Comhem. Ofta mera speed än jag pyntar för (50/10) :-). I Sthlm innerstad har dom nog var annan kund och många som kommer till tals i media etc...skulle dom fucka upp här så...tja, det kan dom nog inte. (Deras telefoni - som jag inte har - kollapsade i innerstan 5 timmar för en tid sedan; det blev en riksnyhet ) Ute i landet är det nog lite si och så med Comhem. Har hört skrämmande historier.

När det gäller deras support etc kan jag inte uttala mig då jag inte använder sådant.

Ursprungligen av Dalle:

Inte alls avis! Jag sitter mycket hellre och blir pungflådd av Com Hems oerhört prisvärda och driftsäkra abonnemang.

Javisst, jag kommer sakna hoppande ikoner i listen längst ner och fönster som säger "iChat tappade lite oväntat anslutningen till verkligheten" och såna saker...
Händer varje dag om man lämnar ngt igång....

Det är skönt att folk utgår ifrån att det som fungerar skit för den ene gör detsamma för alla.
Jag har, sen jag bytte till Comhem härhemma, inte haft några problem med mitt internet. Pålitligt som satan och på min macmini står det alltid igång en del program. Några tappade anslutningar och liknande som Goflorp snackar om existerar inte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-18 07:40

@PeeMan

Det råder ingen som helst tvekan om att ComHem levererar klart undermåliga tjänster vad det gäller internetuppkoppling, det finns tusentals användare som kan berätta detta. Att de sedan totalt saknar all form av redundans i sina system är också ett under.

Hur många som har upplevt problem med ComHem kontra hur många som inte har det kan jag inte uttala mig om men ComHem lär vara en av de operatörer som levererar de absolut minst stabila tjänsterna och ligger i lä mångdubbelt om man jämför med många andra operatörer.

Ursprungligen av zinned:

@PeeMan

Det råder ingen som helst tvekan om att ComHem levererar klart undermåliga tjänster vad det gäller internetuppkoppling, det finns tusentals användare som kan berätta detta. Att de sedan totalt saknar all form av redundans i sina system är också ett under.

Hur många som har upplevt problem med ComHem kontra hur många som inte har det kan jag inte uttala mig om men ComHem lär vara en av de operatörer som levererar de absolut minst stabila tjänsterna och ligger i lä mångdubbelt om man jämför med många andra operatörer.

Har du någon källa på dina "tusentals" användare?
Du påstår att Comhem lär vara en av de operatörer som leverar de absolut minst stabila tjänsterna och ligger i lä mångdubbelt om man jämför med många andra leverantörer. Vart har du beläggen för det?

Till skillnad från dina spekulationer VET jag att att Comhem är en av landets största leverantörer av bredbands-tjänster. Och fler abonnenter leder i sin tur självklart till fler klagomål. Procentuellt sett tror jag inte att Comhem är varken bättre eller sämre än någon annan.

Allt du sitter inne med är rena spekulationer. De flesta av mina vänner och bekanta har någon form av Comhem-abonnemang och det strular inte mer för någon av de än det gjort när de kört BBB, Telia eller liknande.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-18 12:25
Ursprungligen av PeeMaN:

Har du någon källa på dina "tusentals" användare?
Du påstår att Comhem lär vara en av de operatörer som leverar de absolut minst stabila tjänsterna och ligger i lä mångdubbelt om man jämför med många andra leverantörer. Vart har du beläggen för det?

Till skillnad från dina spekulationer VET jag att att Comhem är en av landets största leverantörer av bredbands-tjänster. Och fler abonnenter leder i sin tur självklart till fler klagomål. Procentuellt sett tror jag inte att Comhem är varken bättre eller sämre än någon annan.

Allt du sitter inne med är rena spekulationer. De flesta av mina vänner och bekanta har någon form av Comhem-abonnemang och det strular inte mer för någon av de än det gjort när de kört BBB, Telia eller liknande.

Detta vet jag då jag har följt med ett tag och läst alla de digra artiklar som har presenterats gällande ComHems undermåliga tjänster och avsaknad av vettig kundservice samt redundans, så detta ingen hemlighet. Jag har även personlig erfarenhet av deras s k tjänster. De har ju även flertalet gånger fått sin kundservice utsedd till årets sämsta.

Alltså, inga spekulationer. Vad är det sedan som får dig att säga att jag bara spekulerar medan du VET? Var lägger du fram några bevis? Ingenstans, vad jag kan se. Givetvis har du rätt att många kunder resulterar i fler antal problemärenden, inte nödvändigtvis fler procentuellt sett...dock så lär det vara så gällande ComHem.

Jag skulle aldrig rekommendera någon jag känner att nyttja ComHem, tvärt om.

Ursprungligen av zinned:

Detta vet jag då jag har följt med ett tag och läst alla de digra artiklar som har presenterats gällande ComHems undermåliga tjänster och avsaknad av vettig kundservice samt redundans, så detta ingen hemlighet. Jag har även personlig erfarenhet av deras s k tjänster. De har ju även flertalet gånger fått sin kundservice utsedd till årets sämsta.

Vart är det du följt med? I trådar på forum?
Återigen hänvisar du ingenstans utan "har läst en massa digra artiklar". Att deras kundservice fått sämsta omdöme så sent som 2009 är förvisso något jag även läst enligt en undersökning av SKI förra året. Men det har föga med tjänsternas stabilitet att göra, vilket var det som diskuterades.

Ursprungligen av zinned:

Alltså, inga spekulationer. Vad är det sedan som får dig att säga att jag bara spekulerar medan du VET? Var lägger du fram några bevis? Ingenstans, vad jag kan se. Givetvis har du rätt att många kunder resulterar i fler antal problemärenden, inte nödvändigtvis fler procentuellt sett...dock så lär det vara så gällande ComHem.

Jag skulle aldrig rekommendera någon jag känner att nyttja ComHem, tvärt om.

Altså, fortfarande spekulationer. Det som får mig att fortfarande hävda det är att du påstår saker utan att backa upp det med belägg. Skillnaden är att jag inte påstår mig veta att det är på annat sätt. Det är inte jag som påstår saker, jag ifrågasätter det du påstår, vilket är en stor skillnad.

Ursprungligen av PeeMaN:

Vart är det du följt med? I trådar på forum?
Återigen hänvisar du ingenstans utan "har läst en massa digra artiklar". Att deras kundservice fått sämsta omdöme så sent som 2009 är förvisso något jag även läst enligt en undersökning av SKI förra året. Men det har föga med tjänsternas stabilitet att göra, vilket var det som diskuterades.

Altså, fortfarande spekulationer. Det som får mig att fortfarande hävda det är att du påstår saker utan att backa upp det med belägg. Skillnaden är att jag inte påstår mig veta att det är på annat sätt. Det är inte jag som påstår saker, jag ifrågasätter det du påstår, vilket är en stor skillnad.

Drick lite kylvatten....

Den förstahandsupplevelse jag har av att bo i ComHem-hus.
Telefonen funkar inte minst en eftermiddag i månaden.
Stora FtP-överföringar fryser.
Saker som skall ha kontakt kopplas ner (t ex iChat).
Ofta fungerar inte alla kanaler, vi har fått byta bort flera HD-kanaler.
Välja kanaler själv via deras hemsida har klickat.
Kundtjänst behöver en halvtimma telefonkö för vad som helst.
2 ggr har vi haft tekniker hemma för rotande i tele/Tv.
Balun/ickeBalun-kablar har provats, de har mätt fem ggr.
Flera ggr har faktura krediterats pga fel de gjort.
Tv ger ofta gröna-fyrkanter på favvokanalen ...
Bredbandet har en DNS som är så kass att jag kör med DNS tjänst.
Inget på port 548 vill fungera....

Så PeeMan, lägg av. Jag skulle helst vilja ge alla som jobbade på ComHem hemorojder.
Allt detta under två år...

Ursprungligen av Goflorp:

Drick lite kylvatten....

Den förstahandsupplevelse jag har av att bo i ComHem-hus.
Telefonen funkar inte minst en eftermiddag i månaden.
Stora FtP-överföringar fryser.
Saker som skall ha kontakt kopplas ner (t ex iChat).
Ofta fungerar inte alla kanaler, vi har fått byta bort flera HD-kanaler.
Välja kanaler själv via deras hemsida har klickat.
Kundtjänst behöver en halvtimma telefonkö för vad som helst.
2 ggr har vi haft tekniker hemma för rotande i tele/Tv.
Balun/ickeBalun-kablar har provats, de har mätt fem ggr.
Flera ggr har faktura krediterats pga fel de gjort.
Tv ger ofta gröna-fyrkanter på favvokanalen ...
Bredbandet har en DNS som är så kass att jag kör med DNS tjänst.
Inget på port 548 vill fungera....

Så PeeMan, lägg av. Jag skulle helst vilja ge alla som jobbade på ComHem hemorojder.
Allt detta under två år...

Återigen. Folk har olika upplevelser. Förutom vissa problem när jag bytte upp mig till 100Mbit, som löstes med ett besök av tekniker, så har jag aldrig haft större problem eller längre avbrott hos Comhem. De få gånger något har häng sig eller skitit sig har de oftast fixat det på max fyra timmar, till och med en söndag-kväll. Du kan kalla det för tur, eller vad du vill, men jag har heller aldrig haft några problem eller blivit dålig bemött av kundtjänsten. Visserligen på tok för lång kö-tid.

I den bästa av världar fungerar allt för alla problemfritt hela tiden. Nu är inte fallet så, men bara för att en människa upplever en tjänst som undermålig betyder inte det att det är så för alla.

Har haft Comhem i 5 år nu - nema problema. Men...jag använder ju aldrig kundservice (behöver ingen kundservice om något ballar ur - löser det själv - jag behöver aldrig servise för inställningar etc heller). Så; behöver man inte denna beryktat - och statistiskt bevisat - usla kundsupport så är Comhem ett bra alternativ. Ofta det enda som gäller dessutom för oss i hyreshus (jag har inget landtelefonabbonemang så bredband genom Telias gamla koppartrådar går ju inte).

Comhem äger ju Sverige bredbandmässigt - dom är fruktansvärt stora - så det är klart en jävla massa människor är besvikna - dom behöver enormt mycket hjälp för att köta Internet...liksom...

Ursprungligen av Zimmerman:

...
Ofta det enda som gäller dessutom för oss i hyreshus (jag har inget landtelefonabbonemang så bredband genom Telias gamla koppartrådar går ju inte).
...

Numera är det möjligt att skaffa bredband via telejacket utan att ha fast telefoni.

Fantastiskt! Äntligen har dom alltså fixat det! Måste vara en ny lag för att tvinga Telia att släppa tråden :$:$.

Ursprungligen av Hagelin:

Numera är det möjligt att skaffa bredband via telejacket utan att ha fast telefoni.

Ursprungligen av Zimmerman:

Fantastiskt! Äntligen har dom alltså fixat det! Måste vara en ny lag för att tvinga Telia att släppa tråden :$:$.

Inte särskilt nytt och inte en lag, om jag minns rätt var det är krav från PTS att just Telia ska leverera ADSL utan krav på teleabbonemang, men även andra bredbandsleverantörer erbjuder det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-05-19 10:18

Att det inte är så för alla är ju givet, det har vi ju sagt också.

Däremot är deras tjänster i mitt tycke duktigt undermåliga och mina erfarenheter från vänner och bekanta är entydiga - ComHem är värdelösa. De tar oerhört lång tid på sig att lösa problem som uppstår, använder man alla deras tre tjänster så går ofta två av tre offline samtidigt, deras kundservice har ofta ingen direkt kompetens att förstå de fel som har uppstått vilket gör att man får spendera löjligt lång tid i kö för att sedan spendera ytterligare lång tid för att få dem att förstå vad som är fel.

Jag skulle som sagt aldrig rekommendera någon att använda ComHems tjänster om de inte var tvungna.

Redundansen verkar ju verkligen fungera...
Åskar i Göteborg, ComHem står still...

Just nu på 3G med iphonen.
Allt annat går i frusen sirap.

Den här tråden har skapats genom att bryta ut 16 inlägg från en annan tråd.

Den tråden handlade om problem med Comhem och programmet Transmission.

Håll er till ämnet i trådarna, och försök undvika såna här offtopic-utsvävningar.

/Mod

1
Bevaka tråden