Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Neonode, var är du....

Tråden skapades och har fått 69 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Rickard A:

Wow!!! Allt detta för bara 5000kr??? Och då ingår helt gratis spänningen om de utlovade avstängda funktionerna nånsin kommer eller om företaget hinner läggas ner först. Inkluderat är även avsaknad av någon som helst slags leveranstidsbesked, kommer den efter 1 månad eller 1år? Kommer den alls?

Varför så spydig? Du skrev att telefonens enda finesser var ringa och skicka sms, jag tycker det är mycket dålig beskrivning. Den är ju direkt felaktig.

• Oregistrerad
  • 2004-09-05 20:02
Ursprungligen av ace4711:

Varför så spydig? Du skrev att telefonens enda finesser var ringa och skicka sms, jag tycker det är mycket dålig beskrivning. Den är ju direkt felaktig.

Verkligen, inte ens de funktionerna finns eftersom telefonen inte ens finns. (Jo, jag vet den är på g. LOL!)

Ursprungligen av ace4711:

Neonode förtjänar all spydighet de kan få. De är ett skämt.

Sen tycker jag inte min beskrivning är felaktig. N1 levereras ju utan det mesta som definierar en modern mobiltelefon av idag när det gäller just mobildelen. Och i just mobildelen finns bara möjlighet att ringa och skicka SMS. Vilket också är möjligt med en Nokia 3310 för under 1000kr.

Ursprungligen av Detta kommer den sakna:

mms, wap, gprs, e-post, ir-mjukvara, html-läsare, Active Sync samt möjlighet att ha personliga teman i telefonen. Java kommer den enligt specifikationen inte att få ens efter uppdateringarna. Dessutom kan nämnas att den enligt specifikationen inte kommer att ha vare sig vibrator eller bluetooth

Det logiska hade ju varit att få färdigt telefonfunktioner som synk med kalender och adressbok, mms, gprs mm FÖRST och sen fixa mp3-spelaren. Det är ju trots allt en telefon med videofunktion och mp3-spelare och inte en mp3-spelare med videofunktion och möjlighet att ringa med. Eller vänta nu, det är ju det den är.

Jag har tittat närmare på N1 och visst gör begränsningarna i programvaran att den för närvarande är allt för strippad i funktionerna, däremot, med alla funktioner aktiverade, är den riktigt duglig.

Det finns avsevärt sämre telefoner än den.

Nokia 3310 har jag aldrig tyckt om, den passar inte mig. Trist, klumpig, ful (3210 har ironiskt nog ett modernare utseende) och för mig en dålig telefon. Den är dålig eftersom den är osmidig och saknar allt för mycket funktionalitet även i jämförelse med jämngamla telefoner. Å andra sidan är den byggd för att vara billig.

Tyvärr är inte billighetstelefoner min grej, jag köper hellre begagnat då. Hellre en Nokia 6310 begagnad än en 3310 ny om man säger (om vi talar Nokia).

Ursprungligen av Matts E. Lindmark:

Jag har tittat närmare på N1 och visst gör begränsningarna i programvaran att den för närvarande är allt för strippad i funktionerna, däremot, med alla funktioner aktiverade, är den riktigt duglig.

Finns det alls några tecken när (om) dessa funktioner kommer aktiveras??? Bara att få fram telefonen med de funktioner den har nu (dvs inga) har tagit flera år. Det kan ju dröja lika lång tid innan de avavktiverade funktionerna aktiveras. Kan inte förstå hur nån frisk människa vill betala 5000kr idag utan att veta när, om ens nånsin den får full funktionalitet. Och om det tar säg ett år innan det händer kommer ju N1 kännas än mer passé då än vad den gör idag. Det lär ju lanserats ett gäng lurar som överglänser N1 med marginal till dess.

Näh, Neonode är borta från världskartan inom kort. Hoppas jag.

• Medlem
  • Gällivare
  • 2004-09-05 17:44

Neonode förtjänar en onekligen en ordentlig känga för deras klantiga hantering av public relations, men faktiskt så verkar telefonen intressant. Inte minst innehåller GUI´t en hel del nytänkande.

Ett tips jag ger är att titta på videofilmen som finns i review´n jag länkade till tidigare. När man ser den så förstår man också att den har tagit lite längre tid att utveckla.

Ursprungligen av iBjorn:

Ett tips jag ger är att titta på videofilmen som finns i review´n jag länkade till tidigare. När man ser den så förstår man också att den har tagit lite längre tid att utveckla.

Nej inte direkt.

• Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-09-14 13:04

Tidningen Mobil (www.mobil.se) har - tro det eller ej - faktiskt lyckats komma över ett testexemplar av N1. Två år efter att det började glunkas om den... Testning av N1:an görs just nu.
Kolla på deras sajt.

Ursprungligen av thevil:

Vad får dig att dra den slutsatsen?? Det verkar ju vara en kass produkt. Jag skulle inte ens köpa en om alla saknade (utlovade) funktioner fanns där. Och oddsen att de dyker upp före Nokias enklaste telefoner har fler funktioner än N1 verkar inte direkt stora.

Ursprungligen av thevil:

När skrev du något trevligt senast förresten?

Det behövs ju inte när du är så trevlig!:

Ursprungligen av thevil (fast sen borttaget):

Vem bryr sig om vad du köper eller inte köper?

Din gamle hycklare.

Bevaka tråden